Sacyr Vallermoso i el govern espanyol han demostrat el potencial de Marca España per crear un conflicte internacional i deixar malparada diplomàticament l'Unió Europea. Sols espero que aquest cúmul de performances no acabi enfonsant econòmicament Zürich, una de les companyies d'assegurances més importants del meu país.
Mentre Sacyr i el PP segueixen passejant la Marca España pel món, a Nicaragua el clan Ortega ha lliurat a un empresari xinès la concessió de les obres per la construcció d'un segon canal entre l'Atlàntic i el Pacific, també els drets d'explotació del canal durant 50 anys prorrogables.
La premsa espanyola sembla no donar massa crèdit a la realització d'aquest projecte per HKND Group, principalment a causa de les dificultats de l'obra (veure el vídeo de igeo.tv) i la seva inexperiència en el sector de l'enginyeria civil. Els australians del The Sidney Morning Herald semblen un xic menys escèptics. Podria afegir que, a la vista del que estan fent actualment les empreses xineses a Africa o la carretera transamazònica que van construir recentment per unir la costa atlàntica de Brasil amb la costa pacifica de Perú ... jo també seria un xic menys categòric.
Sobretot perquè, entre els objectius del Canal de Nicaragua, està assegurar el pas dels més grans vaixells de contenidors i l'exportació del petroli veneçolà cap a la Xina. Vull dir que, tot i que en principi el projecte és presenta com una iniciativa privada, tinc el pressentiment que el govern xinès podria intervenir en tot moment per assegurar el seu èxit.
Una altra cosa és saber quan de temps seguirà el clan Ortega governant Nicaragua i Maduro Veneçuela. Tampoc estic gaire convençut que el passatge de la presència nord-americana a la xinesa es vegi amb gran simpatia al Carib. Més quan comencin a desembarcar els milers de treballadors xinesos que, a l'imatge del que passa a Africa, s'ocuparan de la realització de les obres, deixant pels treballadors locals les feines amb menys responsabilitat i ... salaris més baixos. Per no parlar del desembarcament al comerç local. Però t'aconsello no fer massa cas de cap de les meves hipòtesis: mai he guanyat un duro amb l'euro-milions!
La premsa espanyola sembla no donar massa crèdit a la realització d'aquest projecte per HKND Group, principalment a causa de les dificultats de l'obra (veure el vídeo de igeo.tv) i la seva inexperiència en el sector de l'enginyeria civil. Els australians del The Sidney Morning Herald semblen un xic menys escèptics. Podria afegir que, a la vista del que estan fent actualment les empreses xineses a Africa o la carretera transamazònica que van construir recentment per unir la costa atlàntica de Brasil amb la costa pacifica de Perú ... jo també seria un xic menys categòric.
Sobretot perquè, entre els objectius del Canal de Nicaragua, està assegurar el pas dels més grans vaixells de contenidors i l'exportació del petroli veneçolà cap a la Xina. Vull dir que, tot i que en principi el projecte és presenta com una iniciativa privada, tinc el pressentiment que el govern xinès podria intervenir en tot moment per assegurar el seu èxit.
Una altra cosa és saber quan de temps seguirà el clan Ortega governant Nicaragua i Maduro Veneçuela. Tampoc estic gaire convençut que el passatge de la presència nord-americana a la xinesa es vegi amb gran simpatia al Carib. Més quan comencin a desembarcar els milers de treballadors xinesos que, a l'imatge del que passa a Africa, s'ocuparan de la realització de les obres, deixant pels treballadors locals les feines amb menys responsabilitat i ... salaris més baixos. Per no parlar del desembarcament al comerç local. Però t'aconsello no fer massa cas de cap de les meves hipòtesis: mai he guanyat un duro amb l'euro-milions!
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.