el cometa "Chury" ... |
Jo no sé si una sèrie de TV, uns famosos que s'escridassen en un estudi, o un campionat de futbol poden atreure els ciutadans més que una sonda espacial europea, en missió des de fa més de deu anys i que ha arribat puntual, al lloc i a l'hora, on es va calcular que Rosetta havia de trobar-se amb el cometa 67P/Churyumov–Gerasimenko (Chury, pels amics).
Si et deixes caure per la pàgina de la sonda a Twitter, sembla ser el cas.
Clar que, també podríem dir que l'Agència Espacial Europea potser no hagi fet l'esforç de difusió que s'esperava d'un programa que ha costat al contribuent 1,3 miliards d'euros. Personalment, crec que haurien pogut augmentar de molt poc el pressupost per fer-se amb els serveis d'un expert en comunicació. Un community manager que animés tant la pàgina a Twitter, com a Facebook o la pàgina web de la missió. Historia de crear un xic d'emoció (potser un xic més d'emoció de la que va mostrar l'equip de la missió) i fer participar els contribuents en la il·lusió de que, sense ells, aquest programa no hauria estat possible.
El cas és que, després d'un viatge de més de deu anys, Rosetta ha obert un nou capítol en l'exploració del Sistema Solar. S'ha convertit en la primera nau espacial que s'apropa a un cometa (més gran del que sembla a primera vista), al que acompanyarà fins la fi del 2015 i en el que desplegarà un robot pel seu estudi.
Si la sonda hagués estat americana, potser ens haurien fet somniar dient-nos que podria ser el preludi del desplegament en altres cometes d'estacions d'observació que viatjarien al seu damunt. I que durant el seu desplaçament ens enviarien dades sobre indrets de l'univers on mai s'ha aventurat encara cap nau espacial. Potser tenim prou amb seguir els somnis dels americans per ocupar-nos de tenir-ne de propis.
Clar que, també podríem dir que l'Agència Espacial Europea potser no hagi fet l'esforç de difusió que s'esperava d'un programa que ha costat al contribuent 1,3 miliards d'euros. Personalment, crec que haurien pogut augmentar de molt poc el pressupost per fer-se amb els serveis d'un expert en comunicació. Un community manager que animés tant la pàgina a Twitter, com a Facebook o la pàgina web de la missió. Historia de crear un xic d'emoció (potser un xic més d'emoció de la que va mostrar l'equip de la missió) i fer participar els contribuents en la il·lusió de que, sense ells, aquest programa no hauria estat possible.
El cas és que, després d'un viatge de més de deu anys, Rosetta ha obert un nou capítol en l'exploració del Sistema Solar. S'ha convertit en la primera nau espacial que s'apropa a un cometa (més gran del que sembla a primera vista), al que acompanyarà fins la fi del 2015 i en el que desplegarà un robot pel seu estudi.
Si la sonda hagués estat americana, potser ens haurien fet somniar dient-nos que podria ser el preludi del desplegament en altres cometes d'estacions d'observació que viatjarien al seu damunt. I que durant el seu desplaçament ens enviarien dades sobre indrets de l'univers on mai s'ha aventurat encara cap nau espacial. Potser tenim prou amb seguir els somnis dels americans per ocupar-nos de tenir-ne de propis.
Rosetta mission findings: no room for dirty snowballs
Rosetta Spacecraft: To Catch a Comet
5 Amazing Facts about Europe's Comet-Chasing Rosetta Probe
'Face' on Comet 67P Spotted by Rosetta Spacecraft (Photo)
First Comet Close-Ups from Rosetta Spacecraft Reveal a 'Scientific Disneyland' (Photos)
Europe's Rosetta Spacecraft Makes Historic Arrival at Comet
L'actualité de la sonde Rosetta en temps réel
Et proposo llegir aquest article i veure un exemple de com fan els americans per fer participar els ciutadans als programes espacials: NASA Wants Your Tweets And Images For Its Space Time Capsule. The capsule will travel to the asteroid Bennu and return to Earth in 2023.
ReplyDelete