El passat 25.08.2014 parlava de Xina i les estratègies geopolítiques al voltant de la xarxa ferroviària d'alta velocitat: China: Geopolitical of High-Speed Trains. Però l'estratègia de l'alta velocitat també s'aplica al sí del territori xinés, amb projectes tant espectaculars com el Bohai Strait Tunnel, que te com objectiu connectar la ciutat de Dalian, a la península de Liaodong, amb la ciutat de Yantai, a la península de Shandong.
El Bohai Economic Rim és el hinterland de la capital Beijin, una de les zones econòmiques més importants de Xina, amb més de 150 ciutats i una població de 300 milions de habitants. Durant els darrers anys, aquesta zona ha acumulat inversions molt importants en un ampli ventall de sectors industrials: la seva integració en els grans eixos de comunicacions del país s'ha convertit en una de les línies prioritàries de l'acció del govern central.
Es en aquest context que cal situar el projecte del Bohai Strait Tunnel, un ambiciós projecte que, amb 123 km (90 sota l'aigua), supera en llargada tots els túnels terrestres i submarins construïts fins ara (Seikan, Channel, Gothard), i té previst reduir les 8h de la travessa actual en ferry, en 40 minuts de trajecte gràcies al ferrocarril.
Un detall molt important en l'actitud positiva amb que els enginyers xinesos s'enfronten a la construcció dels túnels és l'experiència que estan adquirint en la construcció de les impressionants xarxes de metro amb que estan equipant les noves megalòpolis asiàtiques. Una experiència que està acompanyada pel disseny de les màquines que ho fan possible. Tot plegat està permetent que Xina estigui en una posició de lideratge en el domini de la construcció de túnels.
El Bohai Economic Rim és el hinterland de la capital Beijin, una de les zones econòmiques més importants de Xina, amb més de 150 ciutats i una població de 300 milions de habitants. Durant els darrers anys, aquesta zona ha acumulat inversions molt importants en un ampli ventall de sectors industrials: la seva integració en els grans eixos de comunicacions del país s'ha convertit en una de les línies prioritàries de l'acció del govern central.
Es en aquest context que cal situar el projecte del Bohai Strait Tunnel, un ambiciós projecte que, amb 123 km (90 sota l'aigua), supera en llargada tots els túnels terrestres i submarins construïts fins ara (Seikan, Channel, Gothard), i té previst reduir les 8h de la travessa actual en ferry, en 40 minuts de trajecte gràcies al ferrocarril.
Un detall molt important en l'actitud positiva amb que els enginyers xinesos s'enfronten a la construcció dels túnels és l'experiència que estan adquirint en la construcció de les impressionants xarxes de metro amb que estan equipant les noves megalòpolis asiàtiques. Una experiència que està acompanyada pel disseny de les màquines que ho fan possible. Tot plegat està permetent que Xina estigui en una posició de lideratge en el domini de la construcció de túnels.
Si vols trobar més informació:
- Wikipedia: Bohai Strait tunnel, Bohai Economic Rim
- NPC deputies propose Cross-Bohai-Strait channel, China Daily, 11.03.2013
- Rod Sweet: China likely to start world’s longest undersea rail tunnel in 2016, Global Contruction Review, 26.08.2014
- Undersea tunnels and high speed rail will bring people and freight to mostly 8 hours trips or less from Beijing within China, Next Big Future, 28.08.2014
- China's high speed rail dominance is built upon Tunneling expertise and dominance in tunnel boring machines, Next Big Future, 02.09.2014
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.