Admiral Kuznetsov . . |
Russia Today (RT) publicava el passat 05.12.2016 un article que confirmava la pèrdua d'un avió SU-33 que intentava aterrar a la pista del portaavions Admiral Kuznetsov (1) i que es va precipitar al mar per la ruptura del cable que havia de frenar-lo (2). No és el primer accident d'aquest tipus des de que el vaixell està en missió a Síria (3), el passat 13.11.2016 va ser un Mig-29K que va caure al Mediterrani (4).
L'Admiral Kuznetsov és un vaixell de superlatius, el més gran vaixell que mai s'ha construït a l'antiga URSS, una mena de Death Star de l'antiga flota soviètica, amb míssils nuclears de llarg abast, dissenyat per assegurar la seva defensa aèria en solitari gràcies a un sofisticat sistema ... (5). Però també és l'únic portaavions del que disposa Rússia i, tot i que no va ser plenament operatiu fins 1995, els russos han celebrat el 20 de gener de 2016, els seus 25 anys de servei.
La veritat però és que darrere d'aquests superlatius s'amaga una realitat que és molt menys coneguda. Deixant de banda els accidents mencionats en la que, segons l'almirall Vladimir Korolev (3) ha estat la primera i única missió del portaavions durant els seus 25 anys de servei, pots trobar unes quantes referències sobre avaries mortals, incendis i vessaments de petroli en altres articles (6). I és possible que el portaavions no necessiti la protecció d'altres vaixells de la flota, però no sembla que pugui passar-se de l'acompanyament d'un remolcador que el tregui de les situacions complicades que li arriben sovint (6). Aquest va ser el cas durant unes maniobres d'entrenament que l'Admiral Kuznetsov va realitzar al Golf de Gascunya en febrer de 2012: el vídeo del remolcador Nikolay Chiker anant a recollir el portaavions és senzillament impressionant!
L'Admiral Kuznetsov és un vaixell de superlatius, el més gran vaixell que mai s'ha construït a l'antiga URSS, una mena de Death Star de l'antiga flota soviètica, amb míssils nuclears de llarg abast, dissenyat per assegurar la seva defensa aèria en solitari gràcies a un sofisticat sistema ... (5). Però també és l'únic portaavions del que disposa Rússia i, tot i que no va ser plenament operatiu fins 1995, els russos han celebrat el 20 de gener de 2016, els seus 25 anys de servei.
La veritat però és que darrere d'aquests superlatius s'amaga una realitat que és molt menys coneguda. Deixant de banda els accidents mencionats en la que, segons l'almirall Vladimir Korolev (3) ha estat la primera i única missió del portaavions durant els seus 25 anys de servei, pots trobar unes quantes referències sobre avaries mortals, incendis i vessaments de petroli en altres articles (6). I és possible que el portaavions no necessiti la protecció d'altres vaixells de la flota, però no sembla que pugui passar-se de l'acompanyament d'un remolcador que el tregui de les situacions complicades que li arriben sovint (6). Aquest va ser el cas durant unes maniobres d'entrenament que l'Admiral Kuznetsov va realitzar al Golf de Gascunya en febrer de 2012: el vídeo del remolcador Nikolay Chiker anant a recollir el portaavions és senzillament impressionant!
- Wikipedia: Russian aircraft carrier Admiral Kuznetsov
- Su-33 fighter jet crashes from Russia’s Admiral Kuznetsov aircraft carrier, Russia Today, 05.12.2016
- 8 NATO ships shadowed Russian aircraft carrier ‘Kuznetsov’, Russia Today, 05.12.2016
- KHODORENOK, Mikhail: Why did a Russian MiG-29K crash into the Mediterranean? Gazeta.RU, re-publised by: Russia Beyond the Headlines (RBTH), 23.11.2016
- RUSAKOVA, Tatyana: 9 intriguing facts about the Admiral Kuznetsov aircraft carrier. Russia Beyond the Headlines (RBTH), 28.01.2016
- ROGOWAY, Tyler: You May Puke Watching This Tug Boat Attempt To Tow Russia's Carrier In Rough Seas, foxtrotalpha.jalopnik.com, 13.11.2015
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.