Aconsellat veure el vídeo en alta definició al teu ordinador!
- Punxa la icona Youtube per obrir aquesta pàgina
- Ara punxa l'engranatge i selecciona la qualitat (1080p està força bé)
- Punxa el quadrat que tens més a la dreta per veure el vídeo en full screen,
|
Els ferrocarrils federals suïssos (1) van presentar en 2009 un concurs públic amb un detallat document d'especificacions per la construcció i adquisició de 59 combois de dos pisos, que podrien assolir els 200 km / h gràcies a una forta acceleració i desacceleració, destinats especialment als eixos estratègics de Genève - Lausanne i Lausanne - Bern (2).
L'empresa canadenca
Bombardier Transport (3) va rebre en 2010 l'encàrrec de construir 62 combois per un total d'1,9 bilions de francs, un dels contractes més importants de la història del ferrocarril (4). Van seguir un munt de litigis judicials amb les empreses que no havien guanyat el concurs, el que va provocar un gran retard en el lliurament dels primers combois, previst pel 2013. I, quan tot semblava en vies de solució, s'hi va afegir una demanda d'una associació de discapacitats, que va recórrer al
Tribunal Administratiu Federal perquè els trens no respectaven els requisits de la
Llei d'Igualtat per a persones amb discapacitat: rampes massa inclinades, botons per obrir les portes als que no es podien accedir des d'una cadira de rodes, etc. Els ferrocarrils federals van admetre que el document d'especificacions no era tan detallat com es pretenia i van demanar a
Bombardier Transport (3) d'incloure d'aquestes modificacions.
Finalment, després d'un munt de problemes amb
Bombardier Transport (3) per accelerar el lliurament dels primers combois (5), es va ficar en funcionament el passat mes de febrer entre Bern i Zürich el primer comboi comercial, de 400 m de llarg i 1300 places assegudes, amb una pressurització interior que redueix la incòmoda sensació de pressió als túnels, un nou dispositiu que augmenta la velocitat a les corbes i redueix el temps de viatge, motors d'última generació, amb baix consum i altes acceleracions, ... Mentre decideixes si vols llegir-te el llarg historial de la seva construcció als enllaços que pots trobar a continuació, et proposo donar un cop d'ull a un vídeo curt dels trens que han començat a circular enguany.
- Wikipedia: Chemins de fer fédéraux suisses (SBB, CFF, FFS)
- Wikipedia: Bombardier TWINDEXX Swiss Express
- Wikipedia: Bombardier Transport
- Le nouveau train à deux étages des CFF est entré en service, RTS Info, 26.02.2018
- Les CFF ont examiné un "plan B" pour remplacer Bombardier, Bilan, 10.07.2018
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.