Los Informaticos (IT Crowd) - Contestador, Youtube, 22.10.2009 |
Va haver-hi una època en què, a l'empresa on treballava, es considerava com quelcom d'assumit que tots els programadors havíem de conèixer i donar suport als usuaris per totes les aplicacions i sistemes (programats per interns, externs o adquirits). Hom considerava llavors que només amb aquest coneixement podíem donar un suport informàtic satisfactori als usuaris.
Era una activitat a la qual dedicàvem una setmana cada tres mesos en horari d'oficina. Altres companys rebien un suplement de salari per fer-la també fora de l'horari d'oficina, nits i festius.
Va ser abans que es generalitzés a les empreses del ram la idea que era millor transferir aquesta tasca a empreses amb enginyers domiciliats a l'estranger, que no coneguessin ni les nostres aplicacions, ni els nostres sistemes ni, òbviament, tampoc tinguessin gens d'interès a llegir els nostres manuals o aprendre el nostre idioma. I si mai arribaven a fer-ho, aquells enginyers canviaven ràpidament de departament o d'empresa i eren reemplaçats per altres.
Com a norma general, els usuaris acabaven per perdre els nervis quan els trucaven. Curiosament, la baixada de trucades s'interpretava com una mesura d'eficiència que, combinada al baix cost d'aquells enginyers, esdevenia la prova que aquest canvi d'estratègia havia reeixit.
De la meva època al suport informàtic recordo un munt d'anècdotes. La més habitual era la de l'usuari que et trucava emprenyat perquè havia oblidat la seva contrasenya i transferia el seu sentiment de culpabilitat per aquest oblit al servei informàtic. També hi havia el que la recordava, la teclejava però no arribava a connectar-se perquè la senyora de la neteja, o un malparit, havia desconnectat el cable del seu teclat a l'ordinador.
La del que et trucava molt emprenyat perquè al bell mig d'una presentació se li havia fos la bombeta del projector o la seva màquina s'havia posat a fer-li una actualització de Windows. El que et deia que no funcionava res i havies d'anar a activar-li l'interruptor de la pantalla. Els canvis de teclat quan el cafè o la Coca-Cola queien al damunt. La neteja dels contactes de la bola de la rata ... Però la veritat és que també hi havia altres incidents que ho eren de veritat i amb els que gaudies trobant una solució, clar.
Ara bé, t'he de confessar que mai a la vida m'he trobat davant de cap problema que arribi al nivell dels quatre bugs que vaig veure publicats a un article de Korii el passat mes de maig (1). Et tradueixo un dels que em van fer riure més.
Era una activitat a la qual dedicàvem una setmana cada tres mesos en horari d'oficina. Altres companys rebien un suplement de salari per fer-la també fora de l'horari d'oficina, nits i festius.
Va ser abans que es generalitzés a les empreses del ram la idea que era millor transferir aquesta tasca a empreses amb enginyers domiciliats a l'estranger, que no coneguessin ni les nostres aplicacions, ni els nostres sistemes ni, òbviament, tampoc tinguessin gens d'interès a llegir els nostres manuals o aprendre el nostre idioma. I si mai arribaven a fer-ho, aquells enginyers canviaven ràpidament de departament o d'empresa i eren reemplaçats per altres.
Com a norma general, els usuaris acabaven per perdre els nervis quan els trucaven. Curiosament, la baixada de trucades s'interpretava com una mesura d'eficiència que, combinada al baix cost d'aquells enginyers, esdevenia la prova que aquest canvi d'estratègia havia reeixit.
De la meva època al suport informàtic recordo un munt d'anècdotes. La més habitual era la de l'usuari que et trucava emprenyat perquè havia oblidat la seva contrasenya i transferia el seu sentiment de culpabilitat per aquest oblit al servei informàtic. També hi havia el que la recordava, la teclejava però no arribava a connectar-se perquè la senyora de la neteja, o un malparit, havia desconnectat el cable del seu teclat a l'ordinador.
La del que et trucava molt emprenyat perquè al bell mig d'una presentació se li havia fos la bombeta del projector o la seva màquina s'havia posat a fer-li una actualització de Windows. El que et deia que no funcionava res i havies d'anar a activar-li l'interruptor de la pantalla. Els canvis de teclat quan el cafè o la Coca-Cola queien al damunt. La neteja dels contactes de la bola de la rata ... Però la veritat és que també hi havia altres incidents que ho eren de veritat i amb els que gaudies trobant una solució, clar.
IT Crowd - Robot usa Microsoft, Youtube, 24.10.2010 |
Ara bé, t'he de confessar que mai a la vida m'he trobat davant de cap problema que arribi al nivell dels quatre bugs que vaig veure publicats a un article de Korii el passat mes de maig (1). Et tradueixo un dels que em van fer riure més.
Durant el seu primer any de carrera professional, el programador Kaushik Raghavan va rebre la trucada d'un client que estava força emprenyat: “El vostre programa deixa de funcionar tan bon punt prenc una Coca-Cola. Quan això arriba, he de tornar a obrir el navegador i tornar a introduir totes les dades. En canvi, si prenc un cafè, tot funciona correctament".Imagino que els programadors van corregir aquest 'problema' i l'usuari va poder seguir fent les seves peregrinacions rituals. Donar uns dies suplementaris de vacances a aquell individu o instal·lar un distribuïdor de Coca-Cola al costat de la màquina de cafè també podrien haver solucionat el problema. Però tothom sap que els informàtics adoren resoldre els problemes dels seus clients i ser reconeguts per la seva feina.
Els enginyers de l'equip de Kaushik es van quedar estorats. Fins que un d’ells va imaginar on es trobava el problema. La màquina de cafè estava al 4t pis, a pocs metres de l’oficina on treballava l'usuari. Però el distribuïdor de Coca-Cola es trobava a la planta 11 i el viatge d'anada i tornada li prenia 15 minuts. Durant aquest temps el programa intentava desar la pàgina i la informació que contenia. Però no podia fer-ho si l'usuari no havia omplert els camps obligatoris, i llavors es produïa un error que tancava la sessió del navegador, i l'usuari perdia les dades que havia entrat.
The IT Crowd - Define Hit it off, Youtube, 18.04.2012 |
- Ophélie Surcouf: Quatre des bugs les plus bizarres de l'histoire, Korii, 08.05.2020
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.