British Pathé - Solar Energy (1960), YouTube, 13.04.2014 |
El cotxe que pots veure al vídeo amb què he obert el post d'avui és el mateix vehicle elèctric que pots veure a l'anunci publicat per The Washington Post el 19 d'octubre de 1913: un Baker Coupé fabricat per Baker Motor Vehicle Company (1).
Com pots veure a l'article de Wikipedia, el Baker Coupé, tot com els altres models fabricats abans per Baker Motor Vehicle Company, funcionava amb l'electricitat que emmagatzemaven les seves bateries. Els vehicles de Baker van ser uns dels pocs cotxes elèctrics que es van fer molt populars a principis del segle XX, abans que els cotxes de gasolina dominessin el mercat.
L'any 1960 sota el mandat d'una empresa de tecnologia punta d'aquella època: International Rectifier Corp., un enginyer nord-americà, el Dr. Charles Escoffery, va decidir modificar aquell antic vehicle alimentant la seva bateria amb un panell solar al sostre. Gràcies a les seves bateries, el Baker Coupé podria córrer durant tres hores a una velocitat d'uns 30 km/h: la velocitat màxima que s'està estenent a molts dels barris de la meva ciutat.
D'això ja fa més de 60 anys. Avui gairebé ningú recordarà al Dr. Charles Escoffery ni el prototip que va construir sobre la base d'un d'aquells vehicles elèctrics que es venien fa més de 110 anys.
Recorda d'activar els subtítols del vídeo si tens problemes de comprensió de la llengua anglesa seleccionant la teva llengua de preferència.
A 1913 Baker Electrics Advertisement - The Washington Post, October 19, 1913 |
Com pots veure a l'article de Wikipedia, el Baker Coupé, tot com els altres models fabricats abans per Baker Motor Vehicle Company, funcionava amb l'electricitat que emmagatzemaven les seves bateries. Els vehicles de Baker van ser uns dels pocs cotxes elèctrics que es van fer molt populars a principis del segle XX, abans que els cotxes de gasolina dominessin el mercat.
L'any 1960 sota el mandat d'una empresa de tecnologia punta d'aquella època: International Rectifier Corp., un enginyer nord-americà, el Dr. Charles Escoffery, va decidir modificar aquell antic vehicle alimentant la seva bateria amb un panell solar al sostre. Gràcies a les seves bateries, el Baker Coupé podria córrer durant tres hores a una velocitat d'uns 30 km/h: la velocitat màxima que s'està estenent a molts dels barris de la meva ciutat.
D'això ja fa més de 60 anys. Avui gairebé ningú recordarà al Dr. Charles Escoffery ni el prototip que va construir sobre la base d'un d'aquells vehicles elèctrics que es venien fa més de 110 anys.
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.