Seguint amb l'entrada d'ahir sobre les inversions en infraestructures de transport projectades per Xina i el seu impacte geopolític, crec que val la pena recordar la recent visita de Vladimir Putin a Xi Jinping. Una visita on, a canvi d'assegurar-se el finançament dels 800 km del tram de la línia d'alta velocitat entre Moscou i Kazan, el president rus va assegurar al lider xinès la no ingerència del seu país als conflictes territorials que Xina té amb Filipines i amb Kazakhstan (1).
Podria afegir que cal no oblidar que el tram entre Moscou i Kazan potser sigui un dels més importants de la línia que ha de connectar en el futur Moscou i Beijing (2). Però també podria afegir que desconec quin és l'interès de Putin en una eventual enemistat amb Kazakhstan: un país del que depèn la industria espacial del seu país i que fa transitar per Rússia una bona part de les seves exportacions en hidrocarburs. Però tot el que puc dir és que la política internacional fa temps que ha deixat d'interessar-me.
Tornant als aspectes més interessants del challenge de la construcció de les noves rutes ferroviàries, cal dir que els enginyers xinesos estan treballant en una nova generació de trens d'alta velocitat: més ràpids i capaços de superar un dels grans problemes que trobaran al seu traçat, les diferències en l'ample de via, no solament entre l'ample de via rus de 1520 mm i el de 1435 mm de l'ample de via xinès (3):
Podria afegir que cal no oblidar que el tram entre Moscou i Kazan potser sigui un dels més importants de la línia que ha de connectar en el futur Moscou i Beijing (2). Però també podria afegir que desconec quin és l'interès de Putin en una eventual enemistat amb Kazakhstan: un país del que depèn la industria espacial del seu país i que fa transitar per Rússia una bona part de les seves exportacions en hidrocarburs. Però tot el que puc dir és que la política internacional fa temps que ha deixat d'interessar-me.
Tornant als aspectes més interessants del challenge de la construcció de les noves rutes ferroviàries, cal dir que els enginyers xinesos estan treballant en una nova generació de trens d'alta velocitat: més ràpids i capaços de superar un dels grans problemes que trobaran al seu traçat, les diferències en l'ample de via, no solament entre l'ample de via rus de 1520 mm i el de 1435 mm de l'ample de via xinès (3):
While China, Iran and Turkey use 1,435 mm standard gauge tracks, Russia's tracks are currently gauged at 1,520 mm, India's and Pakistan's tracks are 1,676 mm gauge, the tracks covering an area from Bangladesh east to Vietnam and south to the tip of the Malay Peninsula are 1,000 mm gauge with some dual gauge track near the China-Vietnam border and within Bangladesh, and tracks in Indonesia and Japan are 1,067 mm gauge. (...) The new and existing track from Akhaura near India-Bangladesh border to India-Myanmar border is being converted to 1,676 mm (5 ft 6 in) under Project Unigauge of Indian railways.Potser sigui perquè l'ample de via rus és el mateix que l'espanyol i que l'ample de via xinès és el mateix que l'europeu. I potser sigui perquè ja fa temps que, amb el Talgo, es va trobar la millor manera de resoldre aquest problema. Potser sigui per tot això que la penya de Next Big Future (3) acompanyi el seu article amb un vídeo sobre el funcionament del sistema utilitzat pel Talgo i el descrigui amb el nom de: European System for Variable Gauge Rail.
- CHEN Yurong (2016): China, Russia carry a world of hopes. China Daily Europe, 24.06.2016
- Rusia Today (2016): China to build 400km/h train for Russia's high-speed railway. Rusia Today. 06.06.2016; Next Big Future (2016): More China Russia infrastructure and resource deals and new China investments and projects in Pakistan and Indonesia, Next Big Future 21.06.2016
- Next Big Future (2016): China developing faster high speed trains with adjustable wheels for different gauges from China to Europe. Next Big Future. 05.06.2016
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.