Everything Explained - Why Barcelona's Grid Design is Saving it's Future, YouTube, 02.02.2023 |
Si al post que vaig publicar el 18.01.2024 et parlava de les illes de calor a la ciutat de Barcelona (1), el vídeo amb què he obert el post d'avui ens explica que el clima va ser una de les grans preocupacions d'Ildefons Cerdà (2) quan va dissenyar l'urbanisme d'allò que avui coneixem com l'Eixample de Barcelona.
Res de nou a la ciutat de Barcelona. Com pots veure al vídeo amb què he obert el post d'avui, aquell Eixample del qual tan orgullosos estan els seus ciutadans, no té gran cosa a veure amb el disseny inicial d'Ildefons Cerdà. No, aquells carrers tan amplis no eren una premonició de l'arribada en massa de l'automòbil i les seves illes no eren terrenys destinats a la construcció de pàrquings i tallers.
Però no m'agradaria ser injust amb ningú. Perquè gràcies a aquells que en el passat van carregar-se el disseny inicial de Cerdà, als que més tard van decorar els seus límits amb els blocs dels barris de la perifèria i a aquells que en el present tenen com a objectiu carregar-se les superilles, els investigadors podran seguir fent mesures sobre els efectes del fenomen de l'illa de calor en les temperatures de la ciutat.
Recorda d'activar els subtítols del vídeo si tens problemes de comprensió de la llengua anglesa seleccionant la teva llengua de preferència.El vídeo, publicat per Everything Explained, està força ben documentat i encara més ben explicat. Però comparteix el mateix problema que molts altres articles i vídeos que es van publicar abans arreu del món: l'experiència de les superilles (eng. superblocks) havia impressionat tant als seus admiradors, que a ningú li podia entrar al cap que els ciutadans de Barcelona decidirien amb el seu vot el retorn al consistori d'aquells que defensaven destruir-les i tornar al model urbà anterior.
Res de nou a la ciutat de Barcelona. Com pots veure al vídeo amb què he obert el post d'avui, aquell Eixample del qual tan orgullosos estan els seus ciutadans, no té gran cosa a veure amb el disseny inicial d'Ildefons Cerdà. No, aquells carrers tan amplis no eren una premonició de l'arribada en massa de l'automòbil i les seves illes no eren terrenys destinats a la construcció de pàrquings i tallers.
Però no m'agradaria ser injust amb ningú. Perquè gràcies a aquells que en el passat van carregar-se el disseny inicial de Cerdà, als que més tard van decorar els seus límits amb els blocs dels barris de la perifèria i a aquells que en el present tenen com a objectiu carregar-se les superilles, els investigadors podran seguir fent mesures sobre els efectes del fenomen de l'illa de calor en les temperatures de la ciutat.
- Veure Onades de calor, arquitectura i urbanisme, publicat en aquest blog el 18.01.2024
- Veure Barcelona i la memòria històrica - Narcís Monturiol, publicat en aquest blog el 20.10.2019
No comments:
Post a Comment
You are welcome to leave a comment on any subject that raises your interest.