La setmana passada van passar a la TV el film In Time (2011). Si la realització deixa en alguns moments que desitjar, l'argument del film és endiabladament interessant.
El film ens presenta una distòpia on, s'ha aconseguit per enginyeria genètica que els homes no envelleixen més enllà dels 25 anys. A canvi, el temps ha reemplaçat els diners.
Però a partir dels 25 anys cal "guanyar" temps per seguir amb vida. Mentre els rics son joves, ben plantats i acumulen un capital temps que els permet viure durant segles, els pobres es veuen reduïts a viure en guetos on han de lliurar-se als usurers, la mendicitat o el robatori per guanyar les hores necessàries que els permetin escapar a la mort.
El més paradoxal és que el dia abans, a la rts, van passar un reportatge sobre el problema dels suïcidis a Corea del Sud: país que compte amb la més alta taxa de suïcidis del món. La gran competitivitat de la societat coreana i el pànic al fracàs (escolar o laboral) han disparat fins a un tal punt el nombre de suïcidis que autoritats i fons privats s'han dedicat a buscar les solucions més improbables ... En fi, algunes d'elles semblen portar resultats, com la que podem veure al reportatge: A mort le suicide!, on se'ns presenten uns empleats d'una companyia d'assegurances que simulen la seva mort (seguint el programa acaben tancats a un taüt) i surten d'aquesta experiència amb unes ganes de viure fenomenals: passar per la mort et dona ganes de viure! 50'000 coreans ja han passat per aquesta experiència promoguda per les empreses perquè els treballadors no s'enfonsin sota la pressió i el stress .
El més paradoxal és que el dia abans, a la rts, van passar un reportatge sobre el problema dels suïcidis a Corea del Sud: país que compte amb la més alta taxa de suïcidis del món. La gran competitivitat de la societat coreana i el pànic al fracàs (escolar o laboral) han disparat fins a un tal punt el nombre de suïcidis que autoritats i fons privats s'han dedicat a buscar les solucions més improbables ... En fi, algunes d'elles semblen portar resultats, com la que podem veure al reportatge: A mort le suicide!, on se'ns presenten uns empleats d'una companyia d'assegurances que simulen la seva mort (seguint el programa acaben tancats a un taüt) i surten d'aquesta experiència amb unes ganes de viure fenomenals: passar per la mort et dona ganes de viure! 50'000 coreans ja han passat per aquesta experiència promoguda per les empreses perquè els treballadors no s'enfonsin sota la pressió i el stress .
No comments:
Post a Comment