Thursday, June 18, 2015

extreme engineering: the longest tunnel in the world

tunel de St-Gothard
M'agradaria presentar-te un treball d'enginyeria al cor dels Alps al que participa una divisió de l'empresa on treballo. Es tracta del túnel ferroviari de St-Gothard que, amb una longitud de 57 km, és ja avui el túnel ferroviari més llarg del món, superant el Seikan (53.8 km) o  l'Eurotunnel (50.5 km).

El seu principal objectiu és augmentar la capacitat total de transport de mercaderies entre Alemanya i Itàlia a través dels Alps, transferint els camions i la seva càrrega al damunt dels trens i eliminant així tant l'impacte ambiental com el col·lapse que provoquen en les autopistes del país. Un benefici secundari  serà la reducció pels passatgers del temps del trajecte entre Zuric i Milà: al voltant d'una hora des de Zuric, 1 hora 40 minuts des de Lugano.



La construcció del tunel fa part del projecte AlpTransit, també conegut com NRLA (New Railway Link through the Alps) que, a més del St-Gothard, inclou el túnel de Lötschberg (34.6 km, en explotació des del 2007) i el de Ceneri  (39.8 km, en construcció, explotació prevista en 2019). Aquest projecte va ser votat en referèndum pel poble suís el 1992 i va ser acceptat amb el 64% dels vots i per la majoria dels cantons.

Amb la instal·lació de la darrera travessa de la via fixa a l'interior del tunel el passat 31.10.2014, el consorci d'empreses agrupades al voltant de Transtec Gotthard ha començat a treballar sota la direcció de Alpiq InTec en l'equipament integral del tunel: vies, catenàries i infraestructura elèctrica (trens i sistemes integrats), ventilació i refrigeració (les temperatures a l'interior del tunel poden pujar a més de 50°C), enlluernat, comunicacions, sistemes de senyalització i d'evacuació, ascensors, etc.

Parlant amb els enginyers de l'empresa, m'han dit que els treballs avancen a bon ritme i que podran lliurar les instal·lacions abans de la data prevista, el que permetrà fer més tests dels que estaven programats abans de la data d'explotació, prevista en desembre del 2016.

Només me queda per recomanar-te de trobar un moment per donar-li un cop d'ull a aquest vídeo impressionant: The Longest Tunnel in The World.

No comments: