Thursday, January 25, 2018

buying the rope with which we will hang us!

iRobot: Roomba 980 Robot Vacuum Cleans a Whole Level of Your Home,
Youtube, 19.09.2015

Sempre dic que ja sóc massa vell per sorprendre'm de res del que veig o escolto. Però no és del tot veritat. Francament, mai no m'hauria imaginat que els vinils es tornarien a posar de moda. Tampoc que algú vendria a preu d'or samarretes que "no deixen passar els raigs UV".

Una de les coses que més m'ha sorprès l'any passat ha estat l'èxit de les recents generacions de robots domèstics. Bé, diguem que no són tan recents com això. Però sí que ho és el fet que gent que conec els hagi comprat amb entusiasme.

Per la petita història, un company de la feina va mostrar-me un dia una aplicació al seu iPhone que li mostrava el plànol del seu apartament, amb la trajectòria que havia seguit el robot en el seu itinerari diari de neteja. El seu gadget li permetia tenir la satisfacció afegida de saber on es trobava en aquell moment l'enginy: pots veure un exemple del que estic parlant en aquest article.

Sense buscar-ho, vaig trobar-me confrontat a la descripció detallada d'un robot equipat d'una càmera que cartografiava el seu apartament en 3D, gràcies a una tecnologia SLAM (Simultaneous localization and mapping): d'altres robots, relativament menys intrusius, cartografien els apartaments utilitzant una tecnologia LDS (Laser Distance Sensor, normalment un laser 360° que emet a 1800 cops per segon)

El funcionament del robot estava assegurat per un 'sistema operatiu' ROS que rep les actualitzacions a través del Wi-Fi domèstic, i que hom pot programar fàcilment ...

Res no va podia frenar l'entusiasme del meu company. Ni quan vaig dir-li que la connexió entre el seu robot i el seu telèfon passava per un servidor del fabricant on s'emmagatzemaven totes les informacions del seu apartament. Si creus que estic imaginant coses rares, llegeix aquesta notícia publicada el passat 25.07.2017: iRobot compartiria les dades cartogràfiques dels apartaments dels seus clients amb Apple, Amazon i Google.

Tampoc va caure el seu entusiasme quan vaig dir-li que hom podia trobar per 5 USD a Amazon un llibre que ensenya a hackejar la Rolls Royce dels robots domèstics: Hacking Roomba: ExtremeTech, o una pàgina web dedicada al tema (aquesta altra pàgina és exclusiva pels geeks). I que la seva connexió Wi-Fi no seria mai un problema per algú que li pirategés l'aparell i es dediqués a passejar-se per la seva casa utilitzant la càmera que equipa el seu robot.

Afortunadament per ell, em va semblar comprendre que el seu robot no estava equipat amb un sistema similar al NaviPack LiDAR. Però imagino que tot acabarà per arribar i un dia estarà més que orgullós de tenir un robot amb una càmera HD i un sensor de só de qualitat ...

Hot Crowdfunded Gadgets: NaviPack LiDAR Navigation Module,
Youtube, 24.11.2016

No comments: