Friday, December 10, 2021

fent coses ...

Technologioc Hero - Top 10: Best Vertical MacBook Stands of 2021 / Vertical Dock for Laptops / Laptop Docking Stations, YouTube, 29.06.2021


A principis de novembre vaig publicar un article on t'explicava que estava entretingut fent una sèrie de coses i que aquestes m'havien allunyat del blog (1). El que no et vaig dir és que, a mesura que les anava fent, anava preparant aquest article. Començaré doncs pel principi.

organitzant l'enrenou de les connexions
Una de les coses que tenia ganes de fer des de fa molt de temps era organitzar l'enrenou de cables que tenia a l'armari d'un moble. Vaig començar a organitzar l'enrenou l'estiu passat amb una base d'endolls Safemore (2) que vaig adorar en quant la vaig veure. Malauradament, per motius que serien llargs d'explicar, no era una solució òptima per l'espai del què disposava. Així que, a principis de la tardor, vaig comprar una altra base d'endolls a Pearl.ch (3) que responia millor a la idea que m'havia fet.
Mr-Label Self-adhesive Cable Label - A4 Sheet, Mr. Label

Finalment, vaig aprofitar per identificar els cables amb unes etiquetes que feia temps havia comprat a una oferta de Mr. Label (4).

els ordinadors ocupen espai i s'escalfen
Si em segueixes al blog, ja saps que una de les meves passions és la de recuperar vells ordinadors amb valor de mercat igual a zero i donar-los una nova vida. El problema és que prenen molt d'espai a un lloc on no en tinc. I un altre problema és que s'escalfen. Però aquest darrer és un problema que no el tenen únicament els vells portàtils. Parlem-ne un moment, perquè paga la pena.

Un laptop concentra a l'interior del seu xassís un gran nombre de peces miniaturitzades de molt alta tecnologia. Si mires el xassís amb atenció, veuràs que hi ha models on les obertures en forma de reixa destinades a la refrigeració són minúscules i, en la majoria dels casos, es troben a la seva part inferior, aquella que està en contacte amb la taula. Alguns models, com ara la gamma Lenovo ThinkPad, disposen d'un potent i silenciós sistema de refrigeració. De vegades, després de sotmetre els vells models a hores de treball, puc comprovar com les sortides metàl·liques de la refrigeració gairebé cremen. Altres fabricants han trobat una resposta a aquest problema equipant els seus laptops amb potents ventiladors que fan un soroll acceptable quan són nous i totalment desesperant a mesura que passa el temps.
Gavin Phillips: The 8 Best Laptop and PC Temperature Monitor Apps, MakeUseOf, 14.05.2021

En agost del 2017, MakeUseOf publicava un article molt interessant (actualitzat el mes de maig d'enguany) on es subratllava que (5):
La calor fa estralls als ordinadors, especialment als portàtils. Car els xassís ajustats i l'acumulació de pols poden provocar una mala circulació de l'aire i, sense circulació, la calor generada a l'interior no té on dissipar-se (...) De fet, ignorar els problemes de calor és la manera més segura de destruir un ordinador portàtil. Si mai heu pensat que comença a anar lent perquè és vell i els seus components s'han tornat obsolets, això podria ser un dels motius, però probablement no ho explica tot (...) La calor pot afectar greument el rendiment dels components de l'ordinador, sent els discs durs un dels seus components més susceptibles. Si us sembla que el vostre disc dur s'està morint, primer comproveu la seva temperatura interna. Afortunadament, comprovar les temperatures és tan fàcil com utilitzar una d'aquestes aplicacions gratuïtes.
una de les solucions al problema
Buscant una solució pràctica i, alhora, elegant, vaig trobar la resposta en un suport vertical per laptops fabricat per Becrowm que vaig trobar a Amazon.fr (6) per un preu inferior al que acabo de veure en el moment de redactar aquest article. Vaig disposar els ordinadors en vertical, cadascun connectat amb el seu transformador i un cable ethernet que els connecta amb la xarxa de casa: amb el Wi-Fi també funcionen, però prefereixo aquest sistema de connexió.

Com amb la nova onada del COVID tornem a fer tele-treball, vaig decidir-me comprar un monitor de 24", amb una pantalla molt fina i un pes reduït: un Acer R241YBW (7), que veig que ha pujat de preu d'ençà que el vaig comprar, i que em permet reemplaçar els pesats monitors de la feina gràcies a la utilització dels desktops virtuals (Windows + Tab).

Ara, al damunt de la taula, només tinc el monitor, un teclat sense fil: Logitech Wireless Touch Keyboard K400 (8) que fa temps que em va passar un company de la feina i un ratolí també sense fil.

conclusions
Poca cosa més a afegir si no que tinc les connexions més ben identificades del que mai les havia tingut i que, amb el suport vertical, he guanyat molt espai en una solució força elegant que em permet tenir la taula de treball més lliure del que mai l'havia tingut, i els laptops amb una temperatura que feia molt de temps que no tenien.

Just per acabar, voldria dir que a Lluïsa li va agradar tant veure el guany d'espai que representa tenir els laptops en vertical, que li vaig comprar un model més senzill pel seu (9): deixa'm afegir que jo també en vaig comprar un altre pel de la feina.

Honestament, el que m'hauria agradat de veritat és fabricar-me els suports verticals d'una manera potser més senzilla que la que ens presenta el vídeo que et proposo veure a continuació. Però això demana tenir un taller i les eines necessàries per fer-ho. Ara mateix, no és el meu cas.

Maker Gray - DIY Vertical Laptop Dock/Stand | Desk Organization, YouTube, 27.11.2018


  1. Veure Comment repérer une fausse microSD, publicat en aquest blog el 07.11.2021
  2. Veure SAFEMORE Regleta Enchufes Vertical de 11 Tomas EU y 2 Puertos Smart USB, Amazon.es
  3. Multimedia-Steckdosenleiste 10-fach mit Fussschalter EMI RFI, Pearl.ch
  4. Mr-Label Self-adhesive Cable Label - A4 Sheet, Mr. Label
  5. Gavin Phillips: The 8 Best Laptop and PC Temperature Monitor Apps, MakeUseOf, 14.05.2021
  6. BECROWM EU Support Vertical pour Ordinateur Portable, Bureau Ajustable pour trois laptops (jusqu'à 18''), pour les notebooks MacBook/Surface/Samsung/HP/Dell/Chrome Noir (la traducció al francès d'Amazon deixant molt a desitjar, m'he permès la llicència de corregir-la)
  7. ACER R241YBWmix Monitor (23.8 ", Full-HD, 60 Hz, Weiss), MediaMarkt
  8. Logitech Wireless Touch Keyboard K400
  9. Bewahly Support Support PC Portable en Aluminium Réglable Bureau Laptop Stand pour MacBook Pro/Air, iPad, Surface, HP, Lenovo, Tablette et autres Laptops - Noir, Amazon.fr

No comments: