Wednesday, September 4, 2013

cartografia interactiva: tràfic marítim

Live Ships Map
MarineTraffic.com
MarineTraffic.com és una aplicació increïble. En el moment en que estic escrivint aquesta entrada, hi han 60'000 vaixells a la base de dades, que son els que actualment estan equipats amb el sistema anti-col·lisió AIS, i que es poden seguir als mapes d'aquesta aplicació. Us proposo que comencem per fer un tomb pel port de Rotterdam, i de fer uns quants zooms fins arribar al detall dels vaixells: impressiona, oi? A continuació escolliu un vaixell punxant la seva posició. Consulteu la fitxa amb els detalls de la nau: i, si heu escollit l'espanyol com a llengua, per més detalls, punxeu l'opció 'Datos del barco'.  Torneu a la fitxa resumida i seleccioneu l'opció 'Ver la derrota de los barcos' i veureu un històric recent de la trajectòria del vaixell. Si voleu anar més lluny en el temps, aneu al menu 'All Actions' que teniu a la fixa resumida i seleccioneu 'Histórico de rutas'.


Fixeu-vos en el menú de l'esquerra: us permet seleccionar els vaixells que apareixen al mapa segons la seva classificació. També podeu entrar el nom d'un port i comparar el seu tràfic: per exemple, entreu primer el de Barcelona, i després el de València. Compareu amb el tràfic d'Algesires.

Però tornem al Mar del Nord. Seleccioneu ara el port de Duisburg, que ja vam mencionar a l'entrada sobre la nova ruta de la seda. Veureu que no està a la vora del mar, com no ho estant tant d'altres ports del nord d'Alemanya, el que no impedeix que hi hagi un trafic força important.  No afegiré res més, no sigui que algú m'acusi de no creure'm que, amb el nou port construït pels xinesos, l'arribada del TGV a Barcelona (si inverteixen els francesos) representarà un canvi en la balança del trànsit de les mercaderies per via marítima entre Orient i Europa que convertirà BCN en un enclau estratègic del transit continental.

No comments: