Un dels problemes al que s'enfronten els fabricants de vehicles elèctrics o híbrids és el pes de les bateries. Tesla investiga des de fa temps la manera de reduir el pes i augmentar l'autonomia, amb resultats molt prometedors però, fins ara, les cèl·lules liti-ió de darrera generació continuen essent massa pesades.
Volvo ha optat per una línia de recerca que consisteix en reemplaçar alguns dels panells de la carrosseria d'acer del S80 (maleter, panells de portes i capó) amb panells que poden emmagatzemar l'energia com ho fa una bateria. Aquests panells estan composats per múltiples capes de fibra de carboni, aïllades una de l'altra amb injeccions de fibra de vidre: actuant com a càtode i ànode en un sistema en el que s'integren també súper condensadors . El resultat és una composant estructural que es pot carregar com qualsevol altre bateria, ja sigui per la recuperació de la frenada o per la connexió de la bateria a la xarxa elèctrica.
Volvo ha optat per una línia de recerca que consisteix en reemplaçar alguns dels panells de la carrosseria d'acer del S80 (maleter, panells de portes i capó) amb panells que poden emmagatzemar l'energia com ho fa una bateria. Aquests panells estan composats per múltiples capes de fibra de carboni, aïllades una de l'altra amb injeccions de fibra de vidre: actuant com a càtode i ànode en un sistema en el que s'integren també súper condensadors . El resultat és una composant estructural que es pot carregar com qualsevol altre bateria, ja sigui per la recuperació de la frenada o per la connexió de la bateria a la xarxa elèctrica.
L'opció seguida per Volvo presenta, si més no, dos avantatges aparents. D'una banda, el fet de reemplaçar components estructurals pesats del vehicle per bateries de carboni redueix el pes total que tindria el vehicle seguint una opció que afegeixi el pes de les bateries a la estructura existent (Volvo estima la reducció del pes en un 15%) . Mes enllà del fet que el pes de la bateria podria distribuir-se d'una manera optima en tota la estructura del vehicle (i no tant sols en les estructures utilitzades pels tests amb el S80: veure aquest vídeo), aquesta opció podria aplicar-se al reemplaçament de les actuals bateries de 12V dels vehicles convencionals.
Entre els inconvenients, cal mencionar que la fibra de carboni és un material molt dur i que s'hauria d'adaptar per la seva deformació en cas d'accident, com és el cas de les estructures actuals en acer i/o alumini. Altrament, els panells haurien de tenir una concepció modular i un preu suficientment baix perquè el seu reemplaçament, particularment a causa d'un accident, no representés la ruïna per les companyies d'assegurances.
Abans de finalitzar aquesta entrada, un detall que me sembla important: l'any 2010, Ford Motor Company, propietària de Volvo des del 1999, va vendre la companyia a l'empresa xinesa Zhejiang Geely Holding, propietària de la marca Geely. Val la pena recordar que Geely ha estat acusada en diverses ocasions de copiar els models de la competència, en particular Toyota.
Abans de finalitzar aquesta entrada, un detall que me sembla important: l'any 2010, Ford Motor Company, propietària de Volvo des del 1999, va vendre la companyia a l'empresa xinesa Zhejiang Geely Holding, propietària de la marca Geely. Val la pena recordar que Geely ha estat acusada en diverses ocasions de copiar els models de la competència, en particular Toyota.
referències del post
- 22.10.2013 - Motion Cars: When the car IS the battery. Volvo develops body panels that double as electrical storage.
- 21.10.2013 - RenewEconomy: Volvo develops light-weight battery storage in car panels
- 18.10.2013 - Car Body Design: Volvo develops body panels that serve as batteries
- 17.10.2013 - AutoConception (vídeo, presentació de la idea pel seu inventor, l'enginyer de Volvo Per-Ivar Sellergren) : Car Body Panels That Function as Batteries – Volvo Demos New Nano Technology
- 24.09.2010 - Volvo Car Group: Tomorrow's Volvo car: body panels serve as the car battery
- 05.02.2010 - Imperial College London (vídeo): Car of the future powered by bodywork
- 21.09.2013 - Inhabitat - German Scientists Create Lithium Ion Battery that Can Charge an Electric Car for 27 Years.
- 21.09.2013 - Next Big Future: Molten Air - A new, highest energy class of rechargeable batteries with up to 4.5 times the energy capacity of lithium air batteries
- 20.09.2013 - RenewEconomy: Tesla's 650 km metal-air, lithium-ion battery pack
- 19.09.2013 - Next Big Future: Solid State Batteries could double the range of electric cars
- 09.09.2013 - Green Car Congress: VW’s Winterkorn: We are electrifying all vehicle classes; 14 models with electric or hybrid drive by 2014
- 22.04.2013 - Energy & Capital: Tesla Graphene Investing. Tesla and the 1,000-Mile Electric Car
- 27.03.2013 - phys.org: Phinergy demonstrates aluminum-air battery capable of fueling an electric vehicle for 1000 miles
No comments:
Post a Comment