Thursday, November 19, 2015

cròniques de la tardor des de lausanne (1)

Lausanne, 15.11.2015 - 08h00
Eren altres temps quan, amb l'arribada de la tardor, els habitants dels Alps deixaven la feina als camps i començaven a casa la fabricació de teixits o la de rellotges. Enguany encara no han arribat a les planes les primeres neus. I tampoc fa el fred que hauria de fer en aquesta època de l'any. Però d'alguna manera, estic seguint aquella tradició.

Aprofitant que ens hem canviat el menjador i hem substituït les antigues estanteries (més de 20 anys de vida comuna!) he canviat també el cablejat de la xarxa per un que fa passar el senyal pel cable elèctric: devolo, amb un ample de banda que supera l'antic.

Com pel re-cablejat de tots els aparells he hagut d'obrir les caixes que corrien per la cava, he aprofitat per fer neteja i m'he tret del damunt un munt de velles telecomandes d'aparells que ja no tinc, de rates i teclats amb fil per ordinadors que fa temps que no corren per casa, d'auriculars d'aparells que ja no tenim, de vells telèfons inalàmbrics de l'època dels Flintstones. k7's i vells lectors, caixes de CD's i DVD's, ... Tot pel reciclatge!

També he aprofitat per actualitzar el media center que m'havia muntat sobre un vell HP Compaq dc7900 Ultra-slim que fa temps vaig comprar-me d'ocasió.
  • He instal·lat un servidor Plex que'm presenta el multimèdia (films, musica i imatges) i les metadades amb una qualitat brutal al client que he instalat a la smart tv.
  • També he instal·lat un servidor NextPVR que fa l'adquisició del senyal TV/Ràdio del cable des d'un adaptador: AVerTV 3D USB i l'integra a un mediacenter Kodi, amb un resultat brutal.
  • Finalment, també he instal·lat un servidor Emby, del que m'han impressionat tant la simplicitat de la seva instal·lació, com la simplicitat de la connexió des de qualsevol tipus d'aparell: en particular des d'un smartphone.  
Mentre prenc una decisió sobre quin serà el sistema definitiu amb el que'm quedaré (o si els mantindré tots!), també m'he dedicat a intentar reparar un acer 6920g vell de 8 anys que corre per casa, i al que sembla que se li va indigestar windows 10. Després d'uns problemes de penjades i de boots compulsius, i d'intentar-ho tot per reparar-lo (i quan dic tot, això inclou fins i tot la neteja física dels contactes de les barres de memòria), vaig considerar la possibilitat de que el pobre era bo pel reciclatge.

Finalment, vaig dir-me que valia la pena intentar donar-li una nova vida instal·lant-li Unix. I per ara sembla que tot funciona força bé: de fet estic escrivint aquesta entrada amb ell. El veredicte d'aquí un parell de setmanes, quan l'hagi passat per uns quants tests de estrès. I si es comporta, és possible que reemplaci al HP com a mediacenter.

2 comments:

Israel Hands said...

Batty,només puc que treure´m el barret: ets un mestre del ciberbricolatge!.

Roy Batty said...

No et treguis el barret, Hands. Que arriba una vaga de fred i seria llàstima que't refredessis ;D