Tuesday, September 25, 2018

home media server (1/n)

Plex Media Server: Quick Start here!, Youtube, 18.06.2018

Aquest estiu he aprofitat per reprendre la vella idea de tornar a muntar un Media Server a casa. Un Media Server que em permetés estructurar tan automàticament com fos possible i presentar amb una navegació agradable els vídeos, la música i les fotografies que he anat guardant a un disc que tinc connectat a la petita xarxa que m'he muntat a casa. Una navegació que ha de ser agradable des de qualsevol TV, ordinador, tablet o telèfon que corri per casa. O també per streaming des de fora de casa, tot i que és una opció que tinc bloquejada.

Una de les premisses era que el Media Center que hauria de retenir s'hauria de poder instal·lar en un sistema operatiu Windows o Linux. Fa anys ja havia provat Kodi (l'antic XBMC), també Emby Media Browser) i Media Portal.  També Windows Media Center, clar. I ja fa anys que vaig passar molt de temps fent un munt de proves amb ells, provant plug-ins en alguns casos, passant hores instal·lant i desinstal·lant en altres casos, etc.

El que ara em seduïa era la idea de trobar un Media Center que fos fàcil i ràpid d'instal·lar, que recuperés ràpidament les metadades del material audiovisual i que el presentés d'una manera agradable des de qualsevol que fos el dispositiu que es consultés.

Així doncs, vaig començar a fer proves amb un Media Server del qual m'havien donat opinions força positives i que, per una raó o altra, encara no havia provat: Plex. El primer que em va agradar és que, tant la instal·lació com la configuració es feien molt ràpidament. També vaig trobar molt positiu que, en standby, el consum de recursos fos pràcticament negligible: uns 60 MB de RAM (entre els processos Plex i processos Python) i menys d'1% de processador, que pot pujar de 30MB suplementaris per film visionat.

Aprofitant que la Swisscom TV-Box (UHD) que tinc connectada a una TV Samsung ja porta preinstal·lat el client Plex, amb aquesta informació en mà, vaig instal·lar el servidor a un vell Lenovo ThinkPad X200s de 10 anys, amb una CPU Dual Core d'Intel amb 1.6GHz i 4GB de RAM, al que havia reemplaçat el disc dur per un SSD de Samsung. Es un vell ordinador que vaig comprar ja fa molt temps a l'empresa on treballo i que es caracteritza per ser d'una discreció total, tant pel que fa a la temperatura a la qual pot arribar la seva CPU com al soroll que pugui fer el seu ventilador, fins i tot si fas córrer un procés molt exigent.

Seguint amb el tema dels vells aparells recuperats pel Media Center, el cap de setmana passat vaig connectar la sortida digital del só de la  TV Samsung amb una cadena analògica Kenwood A-34 de més de 30 anys!, de la que només he guardat l'amplificador i l'equalitzador, gràcies a aquest adaptador, que vaig trobar a Amazon per 13 euros: AMANKA Convertisseur Numérique vers Analogique RCA Audio Adaptateur et 3,5 mm Sortie Casque Stéréo Jack pour Casque PS3 Xbox 360 HDTV DVD Blue Ray Sky HD Apple TV.

Bé doncs, que estaré ocupat en aquestes coses durant uns quants dies, fent proves i, el més important, recordant un munt de coses que feia temps que ja havia oblidat, i aprenent-ne un munt de noves. Quan vagi trobant el temps, ja t'aniré fent cinc cèntims de què he estat fent i implementant a un Media Center basat en la premissa del zero cost.

No comments: