Sunday, November 25, 2018

ens hem de veure més sovint ...

Anuncio Ruavieja 2018 – Tenemos que vernos más, Youtube, 18.11.2018

Aquest dijous un bon amic va enviar-me un vídeo amb un contingut emocional brutal que avui m'agradaria compartir amb tu perquè, francament, val molt i molt la pena de veure'l.

El vídeo ens parla del temps que passem amb la gent que més ens estimem i el compara amb el temps que passem mirant les sèries TV o enganxats a les pantalles dels mòbils, i ens presenta unes interessants estadístiques sobre el temps que ens queda per estar amb la gent que estimem si seguim amb la distribució actual d'aquest recurs tan escàs i limitat que és el temps: Tenemos que vernos más.

Sols puc afegir que, en el meu cas, estic lluny de valorar negativament les xarxes socials. En primer lloc, perquè aquest vídeo me l'ha enviat un bon amic que viu a Irlanda. Fa molt de temps que no ens veiem, però estem en contacte diàriament gràcies al WhatsApp (wsp). Això val també per a tots aquells amics i familiars a qui, malgrat el fet de viure tan lluny, puc donar diàriament el bon dia i la bona nit i bescanviar idees, articles d'humor, etc. 

Gràcies a les xarxes socials m'he pogut posar en contacte amb gent que, malgrat estimar-me molt, va desaparèixer de la meva vida quan les xarxes socials no existien i no sempre era fàcil trobar-se a la guia telefònica quan algú havia canviat de domicili.

El cas més recent és el d'en Pepo. Un dels millors amics que mai he tingut i que va desaparèixer de la meva vida (o jo de la seva!) fa més de 35 anys. Un dia va trobar-me en aquest blog, em va contactar per correu electrònic, vam seguir en contacte per wsp i enguany he tingut la gran alegria de retrobar-lo personalment.

No sé on vaig llegir que Internet  allunya a la gent que viu a prop i apropa a la gent que viu lluny.  Si vius a prop d'aquells que estimes, no deixis que t'allunyi. Si els tens lluny, no deixis d'apropar-los.

2 comments:

Israel Hands said...

Esgarrifa una mica i no tinc ganes,ara,de calcular.Però ja ho dius al títol del post:ens hem de veure més sovint.
Salut,amic.

Roy Batty said...

Estic d'acord amb tu, company. Sols que ... i està més que clar que no va per tu, però jo afegiria encara una remarca. Serien tan amigues les persones que surten al vídeo si es veiessin cada dia? Vull dir que potser el que fa tan especial la seva relació és que el temps que li dediquen sigui tan escàs que no es poden permetre de desaprofitar-lo amb discussions o susceptibilitats que potser serien inevitables si es veiessin diàriament. Altrament, crec que el fet de veure's cada dia no és necessàriament cap plus. Ho fem amb els veïns, els companys de la feina, la gent amb qui prenem el bus ... i molt rarament acabem creant unes relacions tan especials com les que podem acabar creant amb la gent que ens estimem, independentment de si viuen al mateix continent que el nostre. Clar que, possiblement és un pensament que m'ha passat pel cap pensant amb Unamuno. Ja saps: de qué se habla, que me opongo ...