Wednesday, June 14, 2017

the new diamond of the svg fleet

Peter Steger-Video: MS 2017 ist der "Diamant" - Schiffstaufe | Schifffahrtsgesellschaft des Vierwaldstättersees (SGV), 31.05.2017, Youtube

El passat 09.06.2017 la web d'Alpiq (1) presentava la instal·lació del seu sistema d'optimització de l'energia elèctrica (Xamax) pel control del subministrament en electricitat i reglatge de la potència consumida de les cuines d'un nou vaixell de la SVG (2): el MS Diamant.


Amb un cost de 15,5 milions de CHF, el MS Diamant, és un vaixell de 400 tones equipat amb dos motors dièsel d'una potència de 405 KW i dos motors elèctrics de 180 kW: una potència suficient per assegurar la seva propulsió híbrida. Com pots veure al vídeo, ha estat construït a Luzern, a les drassanes de Shiptec AG (3), que va publicar fa un any un Timelaps de la construcció del vaixell a Vimeo (4).

El vaixell, que ofereix un servei regular entre Luzern i Flüelen, te una vasta àrea de restaurant amb 400 seients que es presta molt bé a l'organització de diversos esdeveniments. Altrament, deixant de banda els finestrals que permeten una visió remarcable del paisatge, un dels aspectes més destacats d'aquesta nau és la possibilitat afegida d'admirar el fons del llac de Luzern a través dels ulls de bou.


  1. Alpiq (2017): Xamax system optimises power supply on Lake Lucerne, 09.06.2017 
  2. Wikipedia: Schifffahrtsgesellschaft des Vierwaldstättersees or Lake Lucerne Navigation Company (commonly abbreviated to SGV) 
  3. Shiptec AG: Introducing Project MS 2017, 13.01.2015
  4. AURA Foto Film Verlag (2016): Timelaps Shiptec, 17 mai 2016, Vimeo

No comments: