Friday, September 27, 2019

the idan raichel project

The Idan Raichel Project - הפרויקט של עידן רייכל - ממעמקים, Youtube, 2005

Avui m'agradaria compartir amb tu uns vídeos d'Idan Rachel, un músic israelià pel qual tinc el més gran dels respectes. Productor, teclista, compositor i intèrpret, Idan s’ha convertit en un dels artistes més coneguts d'Israel.

Als àlbums que ha produït amb The Project, així com en les altres iniciatives musicals en què ha participat, Idan ha introduït una nova cultura musical: un estil de producció original combinat amb lletres en diversos idiomes, inclosos l'àrab, l'alemany, l'espanyol (vegeu el darrer vídeo), l'amharic (llengua parlada pels jueus d'Etiòpia), el francès i, naturalment, la seva llengua materna, l'hebreu.

T'he de confessar però que la barreja de pop israelià i etíop, ritmes caribenys, jazz, balades, i música electrònica ... no m'enganxa sempre, i molt menys als concerts. Per això mateix pots estar segur que els que he penjat avui m'han arribat de veritat el cor i em provoquen una gran emoció i tendresa.

No diré més sinó que pots trobar una bio força completa d'Idan a la seva Home Page o a la versió en anglès de la seva entrada a wikipedia.

The Idan Raichel Project - הפרויקט של עידן רייכל - הביתה, הלוך חזור, Youtube, 04.08.2011

The Idan Raichel Project - הפרויקט של עידן רייכל, Youtube, 29.05.2013

Idan Raichel feat. Danay Suarez - La Eternidad Que Se Perdió, Youtube, 14.03.2019

No comments: