Thursday, August 27, 2020

billie joe armstrong (green day) - police on my back

Billie Joe Armstrong of Green Day - Police on my Back, Youtube, 20.07.2020
L'any 1967, una banda pop britànica, The Equals, publicava un tema què, més de 50 anys més tard, segueix sent de rabiosa actualitat: The Equals - Police On My Back (1967). El 1980, The Clash treien una versió d'aquest tema: The Clash - Police on my Back. El passat 20 de juliol era Billie Joe Armstrong (Green Day) que publicava a Youtube la versió amb què he obert el post d'avui. Personalment, la que més m'agrada de les tres. Però tots sabem que sobre gustos ...

Si em coneixes una mica, o si has anat seguint-me en aquest blog, ja deus saber que Green Day és una banda que fa anys que segueixo. Avui, per exemple, fa tres anys que publicava en aquest blog un post amb tres temes de bandera: Green Day - We live in troubled times.

El temps passa i tots ens anem fent grans. Segurament la banda ha anat guanyant en la qualitat de les lletres dels seus temes. Ara mateix estic pensant en el primer tema que vaig sentir d'aquesta banda. Un tema del 1994: Basket Case. Un tema que tinc com el sentiment que va inspirar d'allò més a uns publicistes suïssos

Green Day - Basket Case [Official Music Video], Youtube

Jo ja m'havia fet amb el CD que van treure en 2004 i l'escoltava sempre que podia al cotxe: en aquells temps, la canalla i jo compartíem gustos musicals. Però mai no havia vist la banda en directe. Així que, quan un company de la feina em va passar el Bullet in a Bible amb els vídeos del concert del Milton Keynes National Bowl, al Regne Unit, del 18 al 19 de juny de 2005, un concert que va arreplegar més de 130.000 espectadors, em vaig enganxar definitivament a la banda. Et passo dos dels temes més brutals, amb les lletres més brutals, d'aquell concert perquè el recordem junts.

Green Day - Holiday [Live], Youtube

Green Day - American Idiot [Live], Youtube

No comments: