Friday, August 14, 2020

summertime blues

Joan Jett and the Blackhearts - Summertime Blues, Youtube

Fa uns mesos et parlava d'un dels millors companys que mai he tingut: en José Antonio Borrego (1) (2). Em portava 13 anys i recordo que sempre que em passava per casa seva acabàvem, bé a la terrassa bevent una birra si era estiu, bé a una mena de cau ple de llibres amuntegats entre els quals sempre hi havia un que em passava per llegir. Recordo de quan entràvem al seu cau que sempre temia que em demanés que li reparés un Commodore 64 (3) que no sé d'on havia tret. El cas és que, durant molt de temps, al meu imaginari, aquell cau era un magatzem ple a petar de llibres amb un Commodore 64 que presidia l'enrenou.

Un dia però, mentre em comentava els darrers llibres que havia llegit, vaig descobrir que, a més de llibres, també hi havia un munt de vinils. Vaig aixecar-me per veure'ls i vaig descobrir una inesperada col·lecció de LP's amb clàssics del rock, entre els quals hi havia un munt d'Eddie Cochran (4).

Es va ficar super content quan vaig dir-li que no només sabia qui era, sinó que era una de les meves vaques sagrades. Un xic menys quan va voler posar al plat: Summertime Blues i, mentre ho feia, vaig demanar-li si ja havia escoltat la versió que havia fet Joan Jett (el tema de la collonada de vídeo amb què obert l'article a causa de la qualitat de l'àudio i on només falten les fotos dels gatets). I es va ficar menys content encara quan vaig afegir que m'agradava més que l'original. Però com érem amics, aquestes coses es perdonen.

Eddie Cochran - Summertime Blues, Youtube


  1. Dictionnaire des militants anarchistes: José Antonio Borrego Velasco, 16.09.2010 || Anarcoefemèrides del 10 de juliol, Ateneu Llibertari Estel Negre, Palma.
  2. Veure Yael Langella publicat en aquest post el passat 02.11.2019
  3. Wikipedia: Commodore 64 [en] [fr] [es] [ca]
  4. Wikipedia: Eddie Cochran [en] [fr] [es] [ca]

No comments: