Sunday, October 16, 2022

échappées belles - week-end à narbonne

Echappées belles - Week-end à Narbonne, YouTube, 10.10.2022


Des de fa molts anys, amb Narbonne sempre m'ha passat el mateix que amb Orange, Avignon, Aigues-Mortes Béziers... Ciutats per on passo molt a prop quan baixo des de Suïssa per anar a visitar a la família i els amics. Ciutats que m'agradaria visitar, però que mai he sabut trobar el temps per fer-ho. Dona igual que el viatge sigui d'anada o de tornada.

Fa uns dies, navegant virtualment per la zona de Le Salin de La Palme (1) amb Google Maps, vaig donar un cop d'ull al que deia la versió en francès de Wikipedia sobre Narbonne. Vaig mirar algunes de les fotos de la vila a la galeria d'imatges de Google i, francament, em va atreure tot el que vaig veure de la vila i dels voltants, particularment Les Grands Buffets (2), segons Gault et Millau (3):
La concentration la plus prodigieuse de tous les produits et de toutes les recettes, la plus grande exposition de cuisine de toute la France.
Com en Hands va sovint per Le Salin de La Palme li vaig proposar de deixar-nos caure un dia. També li vaig comentar a en Sinfu, que resulta que, com té uns cosins que viuen a prop, coneix bé la vila i em va recomanar de deixar-nos caure també per Les Halles (4).

Com de vegades l'atzar fa bé les coses, diumenge passat vaig buscar entre les sèries que m'enregistra la Box quins episodis havien passat d'Echappées Belles a les cadenes franceses. I em vaig trobar amb l'episodi sobre Narbonne que obre el post d'avui.

Per raons que desconec, a l'episodi no parlen de la Réserve Africaine de Sigean (6), l'únic indret de la zona que vam visitar quan la canalla era petita, fa molts anys d'això. Però recull els indrets recomanats per en Sinfu o les salines on en Hands es deixa caure de tant en tant, i tot el que de bo vaig trobar  Wikipedia i a Google Photos.

Com els membres de la Tripulació del Flint tenen ja una edat, era d'esperar que no compartissin amb mi l'entusiasme per quedar un dia per reservar taula a Les Grands Buffets. Així que he decidit estudiar com opció de fer un tomb per Les Chalets de Gruissan per acabar a La perle gruissanaise (7). D'acord, els preus són sensiblement més cars que a casa, però crec que no estaria gens malament ficar-se entre pit i esquena un esmorzar de l'estil del que ens presenten a l'episodi.

De totes maneres, aprofitant que recentment ens han fet avi a en Doc, cal no descartar la possibilitat d'enviar-li un body o uns peücs per la neta, i enredar-lo per anar a Les Grands Buffets, fent que sigui ell qui es faci càrrec de la dolorosa.


  1. Veure Lonely Geographer's journey at La Palme, publicat en aquest blog el 24.05.2022
  2. Grands Buffets: Home page
  3. Gault et Millau: Les Grands Buffets
  4. Les Halles de Narbonne: Home page
  5. Echappées Belles: YouTube Channel
  6. Réserve Africaine de Sigean: Home page
  7. La perle gruissanaise: Home page

No comments: