Thursday, October 27, 2022

the brokenwood mysteries - tami neilson

Acorn TV Exclusive | The Brokenwood Mysteries | Official Trailer, YouTube, 16.01.2020


The Brokenwood Mysteries és una sèrie TV de New Zealand que va començar les seves emissions el 2014 i que, amb una producció de no gaires episodis per temporada, encara segueix en antena (1).

Deixant de banda el fet que la sèrie es deixi veure i no em faci caure en cap mena d'ansietat quan m'he perdut un episodi o una temporada, m'agrada sorprendre'm amb els paisatges de la regió d'Auckland i descobrir coses de New Zealand que no coneixia abans de veure la sèrie: per exemple que circulin per l'esquerra, però que la velocitat dels panells estigui indicada en km/h, o que la velocitat estigui limitada a 100 km/h a les autopistes.

No et diré que no trobi interessant el personatge interpretat per Fern Sutherland. Però trobo més interessant el de Neill Rea i la seva passió per la música country i el rock alternatiu neozelandès, dels que no coneixia gairebé res abans de veure la sèrie.

Deixa'm afegir que m'agrada encara més veure aquesta sèrie a la RTS car, a diferència d'altres cadenes de TV, no talla els crèdits i puc trobar el detall dels temes de la banda de so al final de l'episodi i escoltar-los sencers a YouTube.

Et passo dos dels temes que he sentit darrerament, són de Tami Neilson (2) i m'han agradat molt.

Tami Neilson - One Bad Day, YouTube, 03.12.2007

NZ LIVE: Tami Neilson 'So Far Away', YouTube, 19.02.2016


  1. Wikipedia: The Brokenwood Mysteries [en] [fr] [es] [ca]
  2. Wikipedia: Tami Neilson [en] [fr] [es] [ca]

No comments: