Tuesday, October 11, 2022

entalto arag贸n !!!



El febrer del 2022, Vox exigia a l'Ajuntament de Saragossa (Partido Popular/Ciudadanos) la retirada de la subvenci贸 a la Fundaci贸 Jos茅 Antonio Labordeta a canvi del seu vot favorable als pressupostos de la ciutat (1). El mateix dia, Javier Lamb谩n (PSOE), president del Govern d'Arag贸, anunciava que el seu govern aportaria a la fundaci贸 els 40.000 euros que li acabava de retirar l'ajuntament (2).

Vuit mesos m茅s tard, el passat dissabte 08.10.2022, coincidint amb un deplorable acte de la internacional feixista a Madrid que no va reunir m茅s que uns pocs milers de persones, desenes de milers de persones es reunien a Saragossa, durant el preg贸 de les festes del Pilar.

Potser sigui a causa dels meus or铆gens aragonesos per part del meu avi matern. Potser sigui el record de tots els amics d'origen aragon猫s que vaig fer a Nou Barris (Barcelona), durant la meva inf脿ncia i adolesc猫ncia. Potser perqu猫 a mi no se m'ha oblidat que la llengua en qu猫 escric aquest post 茅s tamb茅 la llengua que es charra a una part d'Arag贸 per ciutadans que es consideren aragonesos (3). Segurament per l'enorme admiraci贸 i respecte que sempre vaig tenir per Jos茅 Antonio Labordeta. Per tots aquests factors, i altres que nom茅s a mi em pertanyen, em vaig m茅s que emocionar (anava al bus i no tenia ganes de donar un espectacle) quan vaig sentir aquelles desenes de milers d'aragonesos entonant el Canto a la Libertad (4) de Labordeta.

El v铆deo amb qu猫 he obert el post d'avui 茅s el que va publicar El Peri贸dico de Arag贸n. Hi ha d'altres, com el que va publicar Arag贸n TV, per貌 veure l'alcalde de Saragossa, Jorge Azc贸n (PP) i bona part del seu consistori cantant amb joia aquest tema de Labordeta m'ha produ茂t n脿usees (5). En primer lloc perqu猫 va ser el consistori que presideix qui va retirar la subvenci贸 a la Fundaci贸n Jos茅 Antonio Labordeta amb l'excusa de l'exig猫ncia de Vox. En segon lloc perqu猫, fins i tot sense l'exig猫ncia de Vox, segurament hauria fet el mateix, car som molts aquells que encara recordem el fam贸s discurs que Labordeta li va dedicar al Partido Popular al Congr茅s dels Diputats.

Labordeta "a la mierda", YouTube, 19.01.2010

Finalment, perqu猫 no puc oblidar que el 2011 hi havia una Proposici贸 de Llei al Parlament Aragon猫s on es proposava declarar com himne d'Arag贸 el Canto a la Libertad de Labordeta. Una proposta que va ser rebutjada pels 36 vots del PP i el PAR contra els 26 de PSOE, CHA i IU.

Canto a la libertad (Labordeta) ¡HIMNO DE ARAG脫N YA!, YouTube, 09.01.2007

Haremos el camino En un mismo trazado Uniendo nuestros hombros Para as铆 levantar A aquellos que cayeron Gritando libertad

  1. Ant贸n Castro: El Ayuntamiento de Zaragoza retira su apoyo a la Fundaci贸n Jos茅 Antonio Labordeta, Heraldo de Arag贸n, 21.02.2022
  2. Ant贸n Castro: Lamb谩n anuncia que la DGA aportar谩 a la Fundaci贸n Jos茅 Antonio Labordeta los 40.000 euros que retira el Ayuntamiento, Heraldo de Arag贸n, 21.02.2022
  3. Veure L'aragon茅s y lo catal谩n en l'actualidat, publicat en aquest blog el 12.03.2021
  4. Wikipedia: Canto a la libertad [en] [fr] [es] [ca]
  5. Titi Ramone: Pocas cosas m谩s pat茅ticas e hip贸critas que Azc贸n (PP) cantando el 'Canto a la Libertad' del gran Jos茅 Antonio Labordeta, Twitter, 08.10.2022

No comments: