Wednesday, March 6, 2024

antje kanngiesser

L'invitée de La Matinale - Antje Kanngiesser, directrice d'Alpiq, RTS, 19.02.2024


No és rar que cada cop que publico un post dedicat a l'energia o la informàtica alguna de les persones que l'han llegit m'enviï un missatge demanant-me a quina empresa treballo. Com no se us pot amagar res, la majoria de vosaltres ja us heu deixat caure per LinkedIn i heu trobat la resposta.

Aquells que heu visitat el meu perfil a LinkedIn haureu vist que fa temps que no l'actualitzo, el que no m'ha evitat seguir rebent proposicions setmanals dels head hunters. El motiu d'aquesta baixa activitat és que prendré la meva jubilació d'aquí a unes setmanes i sempre he pensat que, després de 32 anys de treball, em faria il·lusió fer-ho a l'empresa que em va contractar quan vaig arribar a Suïssa.

Per comprendre el meu lligam emocional a l'empresa on seguiré treballant encara durant unes setmanes m'ha semblat una bona idea compartir dues entrevistes amb Antje Kanngiesser qui, aquest mes, farà tres anys que està al davant de la companyia.

Just per l'anècdota, la vaig conèixer quan tots dos treballàvem a Energie Ouest Suisse (EOS), l'empresa que, després de la seva fusió amb Aare-Tessin Aktiengesellschaft für Elektrizität (Atel), s'acabaria convertint en Alpiq Holding AG.

Jo ja feia temps que treballava a EOS, però vaig coincidir amb ella els quatre anys que va treballar. Ella era una advocada que es dedicava a assessorar l'empresa en dret i comerç internacional i en diversos projectes d'infraestructura. També en la preparació de la fusió entre EOS i Atel que acabaria amb la creació d'Alpiq. La coneixia de vista, de veure-la a la cafeteria, sempre carregada de papers, sempre amb un somriure amable i rarament havíem petat la xerrada més enllà de temes intranscendents.

Després d'anys de mànagers que prefereixo oblidar, quan em vaig assabentar que tornava a l'empresa per fer-se càrrec de la seva direcció, no m'ho acabava de creure. La manera com ha fet canviar tot a l'empresa d'ençà que va tornar ha estat senzillament impressionant.

Però millor et deixo veure aquests dos vídeos perquè puguis calibrar millor el personatge i puguis comprovar que, també en el món de la producció i el comerç de l'energia, hi ha maneres diferents de gestionar l'estratègia d'una empresa.

L'invitée de La Matinale - Antje Kanngiesser, directrice générale d'Alpiq, RTS, 20.06.2022


Just per informació, Alpiq també ven electricitat i gas a Espanya (Alpiq Energía España S.A.U.). Part d'aquesta electricitat es produeix a Catalunya (Central de gas de ciclo combinado de Plana del Vent).

No comments: