Thursday, March 21, 2024

the 1979 norad alert

The History Guy - The 3 A.M. call and the 1979 NORAD Alert, YouTube, 05.04.2018
Si no estàs familiaritzat amb la llengua del vídeo, recorda d'activar els subtítols seleccionant la teva llengua de preferència.

Fa molts anys d'això.  Havia quedat amb un vell company del barri per beure'ns unes cerveses a un bar on ens havíem trobat durant molt de temps abans de perdre'ns de vista. Quan vaig entrar al bar, ell ja hi era. Ens vam saludar i abans de passar comanda, va dir-me que aquell dia era ell qui invitava.

Vaig demanar-li si era el seu aniversari i, rient, em va respondre que no. Va dir-me que només volia celebrar que ambdós estiguéssim encara vius. Quan va veure el meu desconcert pel motiu de la celebració, va explicar-me que havia llegit un article que parlava sobre el que havia passat el novembre del 1979, quan un programa informàtic que simulava un atac nuclear per part de la Unió Soviètica, va ser confós amb un atac real de 2.200 míssils que es dirigien en direcció dels EUA. La vida al planeta va estar a dos dits de desaparèixer.

Com aquell company sempre havia sigut un xic conspiranoic, no vaig donar-li molta importància a la veracitat del que m'estava explicant, i vaig decidir que seria millor no dir res, passar un bon moment junts bevent-nos unes cerveses, recordant els vells temps i bescanviar informacions sobre la vida dels amics comuns.

Anys més tard, vaig llegir que alguns dels incidents que, durant el període de la Guerra Freda (1), van estar molt a prop de crear el que llavors hom coneixia amb el nom d'holocaust nuclear. Entre ells, l'incident provocat per l'alerta creada pel North American Aerospace Defense Command (NORAD), un sistema d'alerta dels Estats Units i Canadà, basat en la recollida d'informació de sensors d'arreu del mon (2) (3). Un incident que ja havia comentat a un post que vaig publicar en octubre del 2016 en aquest blog (4)

Estem vivint temps molt incerts sota la direcció d'imbècils irresponsables i tenia ganes de compartir amb tu el vídeo amb què he obert el post d'avui. El vaig descobrir a un canal YouTube on et recomano fer un tomb quan tinguis un moment: The History Guy.


Lectures recomanades
  1. Wikipedia: Cold War [en] [fr] [es] [ca]
  2. False Warnings of Soviet Missile Attacks Put U.S. Forces on Alert in 1979-1980, NSA Archive, 16.03.2020
  3. Photos from Inside NORAD's Cheyenne Mountain Combat Center, The Memory Hole, 08.09.2016
  4. Veure War Games i Skynet, ciència ficció? publicat en aquest blog el 05.10.2016

No comments: