Sunday, April 21, 2024

god, the universe and everything else (1988)

Sinapsis Digital - Dios, el Universo y todo lo demás - Stephen Hawking, Carl Sagan, Arthur C Clarke, YouTube, 22.10.2016


Avui m'agradaria compartir un documental extraordinari de 1988: God, the Universe and Everything Else (esp. Dios, el Universo y Todo lo Demás). Un documental de 52 minuts que, moderat per Magnus Magnusson, va reunir en un estudi a Stephen Hawking, Arthur C. Clarke i, per connexió via satèl·lit, a Carl Sagan. Un documental on aquests tres monstres de la ciència van exposar les seves opinions sobre el Big Bang, l'existència d'un déu, els forats negres o la recerca de vida extraterrestre, entre altres temes.

És un documental que m'agrada veure de tant en tant perquè, més enllà de la competència i el rigor científic dels participants, hi ha una brutal dosi d'humor que comença des del principi amb l'inoblidable Stephen Hawking. També m'agrada molt recordar les diferents visions dels participants sobre el tema de la vida extraterrestre. Però el que em fa morir de riure és el fet de conèixer la posició que tenen tots sobre l'existència d'un déu i com caminen amb peus de plom quan Magnus Magnusson els interroga sobre el tema. Hauria donat el poc que tinc per saber que els passava pel cap mentre intentaven trobar una resposta políticament correcta a la qüestió.

No comments: