Monday, October 19, 2015

the cartography of the california's high speed rail



California High-Speed Rail
Després d'anys de debat apassionat sobre el cost del projecte més car de la història de l'estat, els legisladors de Califòrnia van aprovar en 2012 el llançament del projecte: California High-Speed Rail que hauria de connectar el nord de l'estat fins la frontera amb Mèxic (San Diego) i deixar Los Angeles a 2h40' de San Francisco (600 km aprox). L'inici dels treballs enguany també coincideix amb l'anunci d'un partenariat entre una companyia americana i China Railways per la construcció d'un tren d'alta velocitat entre Las Vegas i Los Angeles, actualment en discussió amb el CHSRA.

Personalment, he trobat molt interessant el debat al voltant del cost del projecte. Particularment pel fet que aquest té lloc a l'estat més ric i poblat dels USA. També el debat al voltant de no incórrer en alguns dels errors en que han caigut els països europeus.

Ara bé, com pots veure en aquest vídeo, hi han dues coses que m'han cridat molt més l'atenció. La primera, que en un país a la punta de la tecnologia en cartografia terrestre i de l'espai, per a usos civils i militars, la tecnologia escollida per la cartografia del traçat de les línies d'alta velocitat, hagi estat la dels drons eBee fabricats per una empresa suïssa: SenseFly, una spin-off de l'Ecole polytechnique de Lausanne (EPFL), adquirida el 2012 pel grup francès Parrot Technologie. La segona que m'ha cridat encara més l'atenció, és la discreció total de SenseFly per no donar publicitat a la selecció del seu producte: qualificat com better, faster and cheaper al vídeo, i no despertar el debat sobre l'ús de tecnologies estrangeres als USA.

No comments: