Entre 2015 i 2016, el projecte suís Solar Impulse va demostrar que era possible fer la volta al món amb un avió equipat amb bateries que es carregaven gràcies als panells solars que l'equipaven. Enguany, el passat 21 de Març, al Y Combinator’s Demo Day, un fòrum en el que les startups presenten les seves idees futuristes a un grup d'inversors potencials, Wright Electric ha presentat un projecte molt interessant: un avió comercial alimentat per bateries, dissenyat per vols realitzats a una distància mitjana de 480 quilòmetres i amb una capacitat per a 150 passatgers.
Com imagino la teva cara d'escepticisme et proposo agafar un compàs i calcular el radi d'acció de l'aparell: no des de Barcelona, sinó des de Paris, Londres, Amsterdam, ... L'objectiu de Wright Electric és que tots els vols de curta distància es realitzin amb aparells alimentats per bateries en els propers 20 anys. El primer aparell serà un avió dissenyat per a vols com Nova York-Boston, Londres-París o Seül-Jeju.
Si no he aconseguit esborrar el teu escepticisme, deixam afegir que els vols de curta distància representen al voltant del 30% de tots els vols i el 50% dels vols regionals. Si el teu escepticisme no ha canviat, deixam afegir que aquest tipus d'aparell entraria en competència directa amb el mercat d'Airbus i Boeing, que l'any passat van vendre gairebé mil aparells dissenyats per aquest tipus de distància. I si el teu escepticisme encara no ha desaparegut, deixam acabar dient que aquest projecte estarà subvencionat per l'aerolínia britànica EasyJet.
Un altre punt que me fa confiar en aquest projecte és que Wright Electric ha contractat un equip que ja havia treballat per la NASA en l'estudi de la viabilitat futura dels avions elèctrics. També un equip d'experts en el disseny i fabricació de bateries.
Els plans de la companyia es basen en que la tecnologia de bateries s'anirà millorant a un ritme constant durant la pròxima dècada. Si no fos així, Wright Electric té un pla de contingència: si la tecnologia de les bateries no està a l'alçada de les seves expectatives, passarà a aplicar un sistema híbrid impulsat per l'electricitat i el combustible convencional per a avions (amb la idea de transposar a l'aparell el concepte del [Chevrolet] Volt) . Tot i no ser òptim, un sistema híbrid representaria ja un gran estalvi en els costos actuals sense demanar d'un gran avenç tecnològic. Per una companyia com EasyJet, un avantatge comercial demolidor de cara a la competència ... a menys que Airbus i Boeing inverteixin somes colossals en el disseny d'aquest tipus d'aparells i els avions elèctrics s'acabin per generalitzar-se abans del que crèiem.
Com imagino la teva cara d'escepticisme et proposo agafar un compàs i calcular el radi d'acció de l'aparell: no des de Barcelona, sinó des de Paris, Londres, Amsterdam, ... L'objectiu de Wright Electric és que tots els vols de curta distància es realitzin amb aparells alimentats per bateries en els propers 20 anys. El primer aparell serà un avió dissenyat per a vols com Nova York-Boston, Londres-París o Seül-Jeju.
Si no he aconseguit esborrar el teu escepticisme, deixam afegir que els vols de curta distància representen al voltant del 30% de tots els vols i el 50% dels vols regionals. Si el teu escepticisme no ha canviat, deixam afegir que aquest tipus d'aparell entraria en competència directa amb el mercat d'Airbus i Boeing, que l'any passat van vendre gairebé mil aparells dissenyats per aquest tipus de distància. I si el teu escepticisme encara no ha desaparegut, deixam acabar dient que aquest projecte estarà subvencionat per l'aerolínia britànica EasyJet.
Un altre punt que me fa confiar en aquest projecte és que Wright Electric ha contractat un equip que ja havia treballat per la NASA en l'estudi de la viabilitat futura dels avions elèctrics. També un equip d'experts en el disseny i fabricació de bateries.
Els plans de la companyia es basen en que la tecnologia de bateries s'anirà millorant a un ritme constant durant la pròxima dècada. Si no fos així, Wright Electric té un pla de contingència: si la tecnologia de les bateries no està a l'alçada de les seves expectatives, passarà a aplicar un sistema híbrid impulsat per l'electricitat i el combustible convencional per a avions (amb la idea de transposar a l'aparell el concepte del [Chevrolet] Volt) . Tot i no ser òptim, un sistema híbrid representaria ja un gran estalvi en els costos actuals sense demanar d'un gran avenç tecnològic. Per una companyia com EasyJet, un avantatge comercial demolidor de cara a la competència ... a menys que Airbus i Boeing inverteixin somes colossals en el disseny d'aquest tipus d'aparells i els avions elèctrics s'acabin per generalitzar-se abans del que crèiem.
- Dom Galeon: Electric Flights Are Coming: Engineers Unveil a 150-Seat Battery-Powered Plane, Futurism, 22.03.2017
- Alistair Charlton: London to Paris by electric plane? It's coming by 2027, startup claims, IB Times, 22.03.2017
- Simon Calder: EasyJet teams up with eco-friendly electric plane company, The Independent, 22.03.2017
No comments:
Post a Comment