Sunday, January 13, 2019

Oh... Dios! - ¿Y quienes somos?

Dominos Pizza de los Pueblos Reggae, Youtube, 07.04.2017

Una prestigiosa publicació: The Conversation, publicava el passat mes de desembre un article que parlava dels decebedors resultats financers d'Apple que, durant els darrers mesos, havia perdut 1/4 del seu valor a la borsa (1) pel fet que els inversors considerarien que aquesta companyia hauria abandonat la innovació com el motor del seu creixement (2).

No sé si amb la intenció d'humiliar als feligresos d'Apple, però l'article segueix amb una dolorosa comparació entre els resultats d'aquesta companyia i els d'una empresa com Domino’s Pizza:
  • Apple tenia un marge de benefici net en 2017 del 22,4%. En comparació, el 10,6% de Domino's Pizza sembla molt més baix. Té sentit, ja que la pizza és un producte ubicat en un mercat molt competitiu, mentre que Apple ven tecnologia i gaudeix d'un domini relatiu sobre els seus productes.
  • Els mercats mostren les oportunitats futures de les empreses d'una manera precisa. Un cas extrem continua sent Amazon, que té una relació de preus / guanys (C/B) ... al voltant de 90! El mercat, per tant, creu que el gegant de la venda en línia obtindrà uns resultats excepcionals en el futur i que, tot i que actualment té un benefici relativament baix, el millor està per venir. Però els mercats també ens diuen que, comparant Apple i Domino's Pizza, és el segon qui té més oportunitats de creixement, ja que el seu ràting C/B és de 30 (contra menys de 15 per a Apple).
Arturo Bris: Why Apple is no longer a byword for innovation – just ask the markets, The Conversation, 07.12.2018
Jo no sé si els mercats tenen o no raó. Però abans de vendre les accions d'Apple per comprar accions de Domino's Pizza crec que valdria la pena que es mirin el vídeo que encapçala aquest article (3), el vaig veure fa uns dies a una pàgina d'humor veneçolana: Oh Dios.

Just un petit consell. Abans de riure't de les treballadores de Domino's Pizza, dones-li un cop d'ull a aquest divertit vídeo de Improv Everywhere destinat a retratar a la feligresia d'Apple: Waiting in Line for the New iPhone at a FAKE Apple Store (4). Clar que, també pots riure recordant com després d'anunciar una baixada de les expectatives de les seves vendes, Apple va augmentar els ingressos del seu patró en un 22% (5).

Improv Everywhere - Waiting in Line for the New iPhone at a FAKE Apple Store, Youtube, 01.11.2017
Val, ara ja pots riure si vols de les treballadores Domino's Pizza i sortir disparat a fer cua per comprar el proper gadget d'Apple. O no.


  1. Arturo Bris: Why Apple is no longer a byword for innovation – just ask the markets, The Conversation, 07.12.2018
  2. Paula Pons: Esto es lo que nos está preparando Apple para el 2019, La Vanguardia, 04.01.2019
  3. Dominos Pizza de los Pueblos Reggae, Youtube, 07.04.2017
  4. Improv Everywhere: Waiting in Line for the New iPhone at a FAKE Apple Store, Youtube, 01.11.2017
  5. Apple: forte augmentation pour Tim Cook, 20minutes.ch, 09.01.2019

No comments: