Thursday, April 9, 2020

marea - como el viento de poniente

Marea - Como el viento de poniente, Youtube, 20.02.2011

No sé si a tu et passa el mateix. Però els anys passen i cada cop que sento "Como el viento de poniente", del grup navarrès Marea, em segueix emocionant tant com el primer dia que el vaig sentir.

Si t'agrada el vídeo, millor. En realitat l'he escollit per la qualitat de l'àudio. La lletra de Kutxi Romero és tan brutal que no poder escoltar-la clarament per culpa d'un directe mal gravat m'hauria sabut molt de greu. Publicar-lo justament avui, és un plus.

Ara deixa'm tancar aquesta entrada amb un tema que segurament no és el millor de la banda. Però per allò de què mai hem d'oblidar d'on venim i els llocs no responen sempre a la imatge que tenim d'ells, m'agradaria proposar-te un vídeo brutal rodat per Ander Shinova a Berriozar, el poble d'on és originaria la banda i que els va dedicar el nom d'una plaça.

Després de veure les imatges del vídeo, les cases del poble, els seus habitants, l'idioma i l'accent de Kutxi Romero (veure Sínkope 16.03.2020) si m'haguessin dit que han rodat aquest clip a alguna zona de Nou Barris o a alguna ciutat del cinturó de Barcelona o del Vallès no tindria cap problema en creure-m'ho. Però és quan em passo per Wikipedia i dono un cop d'ull als resultats de les municipals de Berriozar que veig que les coses són diferents. Potser aquest vídeo et canviï dues o tres idees. O potser no.

Marea - El temblor (Videoclip Oficial), Youtube

No comments: