Tuesday, January 31, 2023

gabriel rufián - la fábrica

La Fábrica 1931 - La Fábrica de Rufián con Ana Pardo de Vera, YouTube, 28.11.2019


Si em coneixes o m'has seguit des de fa temps en aquest blog, ja sabràs que vaig viure la primera meitat de la meva vida a cavall entre Noubarris (Barcelona) i el Barcelonès Nord: Sant Adrià de Besòs, Badalona i Santa Coloma de Gramenet. La meva experiència de vida en aquest minúscul àmbit territorial em va permetre conèixer a gent que havia arribat d'arreu de Catalunya, però també d'arreu d'Espanya. Vaig jugar, treballar i també mobilitzar-me políticament amb els seus fills. I crec que aquest és un dels motius pels quals, tot i no compartir les idees de Gabriel Rufián, tingui una gran simpatia i empatia pel seu personatge.

No soc l'únic de la família. El meu pare guarda amb molt de carinyo una foto que li van fer amb ell un dia que Gabriel va visitar el poble on ara viu per donar una conferència. Més enllà del fet que les seves intervencions parlamentàries al Congrés dels diputats a Madrid m'hagin agradat molt més d'ençà que va agafar la direcció del seu grup, m'agrada més seguir-lo a Twitter: tot com fan milers d'espanyols que, tot i no compartir el seu ideal nacionalista, subscriuen moltes de les seves posicions polítiques.

Però si hagués de destacar alguna cosa en particular amb la que simpatitzo amb el personatge de Gabriel Rufián seria el seu podcast: La Fabrica (1). Un podcast on Gabriel entrevista, sovint des de la discrepància política, però sempre des de la correcció, l'educació i el respecte de la vida privada. Estic pensant en personatges com ara Arcadi Espada (2), Antonio García Ferreras o Xavier García Albiol (3), just per destacar uns personatges amb els quals l'entrevista podria haver passat de la pitjor de les maneres.

Del munt de podcasts que pots trobar al canal YouTube de La Fábrica (1), avui m'agradaria compartir dos que he vist recentment i què, per motius més que diversos, he trobat força interessants.

La Fábrica 1931 - La Fábrica de Rufián con Xavier García Albiol, YouTube, 23.01.2020


  1. La Fábrica 1931: YouTube
  2. La Fábrica 1931 - La Fábrica de Rufián con Arcadi Espada, YouTube, 16.01.2020
  3. La Fábrica 1931 - La Fábrica de Rufián con Xavier García Albiol, YouTube, 23.01.2020

No comments: