Tuesday, October 21, 2014

hp compaq 7900 ultra slim

HP Compaq 7900 Ultra Slim
Un ordinador portable amb el capot baixat i engegat dia i nit s'escalfa molt i obliga el ventilador a funcionar a fons sense interrupció: més encara si l'estàs fent treballar a fons. Es per d'això que estava a la recerca d'un vell ordinador professional, que tingués un bon processador (~3GHz), pogués instal·lar-li al menys 8 GB de memòria, ocupés poc espai, no s'escalfés, no fes soroll, ... i estès bé de preu!

El HP Compaq 7900 Ultra Slim és un dels ordinadors que respon a aquesta idea. Quan va sortir el 2008 el venien per 1'000 USD. A ebay US el vaig veure d'ocasió per entre 70 i 120 USD. Una penya a Ginebra el venia net de pols (l'interior, impecable!), amb despeses de transport i embalatge, teclat i ratolí, i amb l'OS Vista Pro 64 bit i Windows 2003 instal·lats amb llicència legal, per 120 CHF. El vaig encarregar i l'he convertit en el suport mediacenter.
  • Pel que fa al hardware, vaig pujar-li la memòria amb unes velles barretes que corrien per casa i per donar un xic de recorregut als 160 GB amb que venia, vaig instal·lar un vell disc dur IDE de 250 GB que corria per casa a una caixa que vaig connectar-li al port USB. 
  • Pel que fa al OS, vaig reemplaçar Vista Pro per Windows 8.1: només vaig haver d'instal·lar-li el chipset de HP per Windows 7 Pro, car els altres drivers de Windows funcionaven correctament. 
  • I pel que fa al tunner TV i la connexió amb la meva cadena Hi-Fi vella de més de 30 anys et deixo veure la 2a. resurrecció a l'article del 17.09.2014: acer 5710 - the two resurrections
Estava rumiant en pintar-lo tot en negre mat i afegir-li uns leds blaus discrets, però el deixaré tal qual, perquè tinc altres plans per ell.

No comments: