Sunday, June 3, 2018

rock stacking artists

Pontus Jansson - Rock balance art, Youtube, 12.04.2018

El vídeo amb què avui obro aquesta entrada me'l va passar a mitjans d'abril un bon amic, en Toni M.. Vaig quedar-me bocabadat veient el que un artista suec, anomenat Pontus Jansson (1), arribava a fer a la natura amb les pedres jugant amb el seu centre de gravetat.

Veure el que aquest artista arribava a fer amb les pedres em semblava pura màgia. Segurament, perquè no coneixia res d'aquest art, conegut també en anglès amb el nom de Rock Balancing (2). I clar, tampoc sabia que hi havia altres artistes (3), diferents variants d'aquest art (4) o, fins i tot, un European Stone Stacking Championships o un World Rock Stacking Championships.

Però si et deia que em vaig quedar bocabadat quan vaig veure el que Pontus Jansson arribava a fer amb les pedres, comprendràs que no trobi les paraules per descriure el que vaig sentir quan vaig veure el que feia amb elles el canadenc Michael Grab (5). Si et mires el vídeo i els enllaços que et passo a la nota de peu de pàgina comprendràs el que et vull dir. 

Michael Grab: Gravity Glue 2014 (short version), Youtube, 04.04.2015

Nota: Michael Grab va deixar alguns testimonis efímers del seu enorme talent durant la seva visita a Catalunya l'estiu del 2016. Pots veure alguns exemples en aquest enllaç.

  1. Pontus Jansson: Home Page, Instagram, fineArtAmerica, The Epoch Times: Pontus Jansson shares the secrets of the art of rock balancing, June 2017
  2. Wikipedia: Rock balancing
  3. Aaditya M: 6 Mind Bending Rock Stacking Artists, stillunfold.com, June, 2017
  4. Wikipedia: Rock balancing - Styles
  5. Michael Grab: Gravity Glue (Home Page), Wikipedia, Instagram, Youtube,

No comments: