Friday, October 11, 2019

charlie hamilton james: yoina (2015)

Charlie Hamilton James: Yoina (2015)

Fa cosa d'un mes vaig subscriure'm al seu compte a twitter: @pause_cafein (1) i vaig rebre la piulada d'un article amb una recopilació de 14 fotos publicades els darrers anys al National Geographic (2). Totes les fotografies de la recopilació són impressionants. Però jo em vaig quedar encisat immediatament per la imatge amb la qual he obert aquest post.

La imatge és del 2015, la nena es diu Yoina i fa part de la comunitat Matsiguenka (3) de Yomibato (4), al Parque Nacional (PN) del Manu, Perú (5). La humanitat amb què el seu autor: Charlie Hamilton James descriu la seva història (6), acompanyada d'un punyent article de Susan Goldberg (7) expliquen suficientment perquè l'autor ha escollit aquesta fotografia per la pàgina d'acollida de la seva home page (8).


  1. La força tranquil·la de la natura, publicat en aquest blog el 10.05.2016
  2. 14 photos fascinantes parues dans le National Geographic, pausecafein.fr, 05.09.2019
  3. Wikipedia: Machiguenga [en] [fr] [es] [ca]
  4. Plan de Vida en Yomibato, la comunidad más remota del Parque Nacional del Manu, Frankfurt Zoological Society Perú (FZS Perú), 18.07.2017
  5. Parque Nacional (PN) del Manu: Wikipedia, Servicio Nacional de Áreas Naturales Protegidas por el Estado
  6. Charlie Hamilton James: Yoina
  7. National Geographic: Susan Goldberg
  8. Charlie Hamilton James: Home page, National Geographic

No comments: