Monday, November 9, 2020

flatfoot 56

Flatfoot 56 - Courage, Official music video, Youtube, 03.05.2010

Avui m'agradaria compartir amb tu dos temes d'una banda de celtic punk rock de Chicago que m'agrada molt. Obro el post amb el tema: Courage (2010)

Aixecar una família significava sang i llàgrimes.
Catorze hores en un món d’engranatges.
La teva filla, el teu fill, l'alegria de la teva vida.
Era tot el que et quedava de la teva estimada dona.
Portaves aquest pes amb un aire ferm.
Al món que t’envoltava no li importava.

(...)

Coratge, el teu nom significa quelcom per a mi.
Aquests herois perduren en el temps.
Coratge el teu nom significa
quelcom per a mi.
Un campió de la rutina diària.
No a causa d’una pel·lícula o d’una revista.
Sinó pel teu exemple, que em va inspirar.
El sacrifici enmig del dolor.
Em cau una llàgrima sempre que sento el teu nom.


Podria proposar escoltar aquest tema a Josep Sala i Cullell just abans de demanar-li si de veritat creu que tots aquells que als anys vuitanta tenien trenta anys són avui catedràtics d’universitat, batlles, consellers, ministres o porten els programes del matí a la ràdio.

També m'agradaria saber si quan diu que aquesta generació cobrarà unes pensions més altes que els sous dels seus fills i dels seus néts té idea de les pensions que està cobrant la majoria de la gent fora del seu cercle d'amistats íntimes.

Fins i tot podríem seguir parlant de si està realment convençut que aquestes pensions van caure espontàniament del cel. Finalment, m'agradaria demanar-li si no s'està equivocant d'enemics.

Tancaré el post amb un altre tema brutal al que no li afegiré la lletra, car ja la pots veure al vídeo: Take Hold Again (2012).

Just un petit apunt. El cantant de Flatfoot 56 va crear en 2014 un projecte acústic amb una banda anomenada 6'10. No sonen malament.

Flatfoot 56 - Take Hold Again, Lyric Video, Youtube, 15.08.2012

No comments: