Monday, December 2, 2013

little free libraries

Quan érem petits ens van aprendre que l'univers està en expansió. El problema és que el meu pis no, que la lectura és un vici i que ja no m'atreveixo a comprar llibres en paper per por de no saber on endreçar-los. 

Una de les solucions que he trobat és baixar-me llibres electrònics gratuïts (sense copyright) i comprar-ne altres de tant en tant, però roman el problema amb els que corren per casa. Què fer? Les biblioteques i els llibrers no els volen, i llençar-los al contenidor pel reciclatge fa mal.

Una de les solucions és inscriure't a bookcrossing.com, crear una etiqueta per un llibre, deixar-lo enllà on tinguis ganes de fer-ho i, si aquell que el recull juga el joc, seguir-li la pista fins que algú trenqui la cadena i li perdis la traça: sempre et quedarà el consol de haver compartit amb d'altres un llibre que tu vas llegir.

Una altra solució genial és la little free library, també coneguda al meu país com a livres en balade o, a França, com boîtes à lire. Honestament, no havia escoltat parlar-ne mai abans. Es per això que, quan vaig veure a librarything (1) l'idea d'una caixa on els veïns podien deixar els llibres que ja han llegit, i agafar lliurement d'altres que d'altres veïns havien deixat, ho vaig trobar senzillament genial. Demanant més informació sobre el tema, un tio d'Arcachon va passar-me els enllaços que acabo d'entrar al damunt.

Comparat amb la quasi clandestinitat militant del bookcrossing, la idea de la little free library me sembla una alternativa més simpàtica i participativa. Dijous passat, a la feina, durant la pausa, vaig parlar-ne a una noia del servei del personal per veure que li semblaria crear-ne una a la cafeteria de l'empresa. Li va agradar la idea: ella ja havia fet bookcrossing al tren i, per les seves darreres vacances a Malaga, se'n va emportar un munt de llibres que havia collit a una little free library. Va dir-me que'n parlaria amb el cap de personal (Continuarà?)

  1. La llista de llibres que podeu trobar al meu perfil de librarything no és més que un test. Un dia que trobi el temps i les ganes potser pujaré la llista complerta. Cal que vegi si he de classificar els llibres segons els tingui a casa o me'ls hagin deixat. I, en aquest cas, aquells que m'han deixat penya que conec, una biblioteca, etc.Tot compte fet, veure l'interès de la cosa.

No comments: