Saturday, December 14, 2013

nou barris: ahir com avui


9 barris esta cabrejada from baralez on Vimeo.

El passat novembre ha estat un mes de retrobada amb el meu passat. Tot va començar amb la lectura d'un article de La Vanguardia: Nou Barris reivindica su historia popular, (02.11.2013), que va permetre'm conèixer el bloc: L'arxiu històric de Roquetes-Nou Barris i retrobar-me amb un munt de records. També altres blocs del barri, com Xarxa 9 barris acull, que havent viscut el que és l'emigració, no va m'ha deixat gens indiferent.

Avui fa un mes, de nou al meu barri, vaig fer aquesta foto davant dels locals de l'Associació de Veïns del barri de Porta, a la plaça Sóller, l'antic abocador d'enrunes on vaig jugar tantes tardes amb la canalla del barri. I es que, havent viscut durant  més de trenta anys a poc més de 50 m  d'on va caure en Josep Lluís Facerias (aquesta placa ho recorda), me va emocionar molt veure la renaixença d'un moviment veïnal que fa ja molts anys ens van segrestar.

No comments: