El passat estiu van sortir a la llum algunes informacions sobre els progressos realitzats per les companyies aeroespacials per la producció d'avions que funcionarien amb sistemes híbrids a fi de reduir els costos en carburant. Retindré l'article de la MIT Technology Review: Once a Joke, Battery-Powered Airplanes Are Nearing Reality. Aerospace companies are working on hybrid electric airplanes, and the earliest versions will likely arrive before the end of the decade.
Tot i que un resten unes quantes qüestions obertes al voltant de la capacitat de les actuals bateries per donar resposta a les necessitats dels grans avions, m'agradaria retenir aquest paràgraf: entre els avantatges dels motors elèctrics dir que es poden muntar en llocs no habituals, el que permetria millorar l'aerodinàmica de l'aparell. Afegir que també es poden dissenyar perquè canviïn la seva direcció, eliminant la necessitat d'un timó. Aquests canvis en el disseny, juntament amb l'eficiència de la propulsió híbrida, podrien ajudar a disminuir el consum de combustible d'un 50%. En realitat, els motors no serien molt diferents en el seu disseny dels que equipen els cotxes híbrids d'avui en dia.
En fi, sembla que Boeing té un concepte d'avió híbrid de la mida del 737, amb capacitat per a més de 150 passatgers, tot i que és poc probable que entri en servei abans del 2030. EADS, l'empresa matriu d'Airbus, també ha desenvolupat amb Rolls & Royce un disseny conceptual per a avions de passatgers que volarien exclusivament amb electricitat, tot i que la gamma d'aquests avions seria limitada. Caldrà estar atents per veure com evolucionen aquestes tecnologies.
Tot i que un resten unes quantes qüestions obertes al voltant de la capacitat de les actuals bateries per donar resposta a les necessitats dels grans avions, m'agradaria retenir aquest paràgraf: entre els avantatges dels motors elèctrics dir que es poden muntar en llocs no habituals, el que permetria millorar l'aerodinàmica de l'aparell. Afegir que també es poden dissenyar perquè canviïn la seva direcció, eliminant la necessitat d'un timó. Aquests canvis en el disseny, juntament amb l'eficiència de la propulsió híbrida, podrien ajudar a disminuir el consum de combustible d'un 50%. En realitat, els motors no serien molt diferents en el seu disseny dels que equipen els cotxes híbrids d'avui en dia.
En fi, sembla que Boeing té un concepte d'avió híbrid de la mida del 737, amb capacitat per a més de 150 passatgers, tot i que és poc probable que entri en servei abans del 2030. EADS, l'empresa matriu d'Airbus, també ha desenvolupat amb Rolls & Royce un disseny conceptual per a avions de passatgers que volarien exclusivament amb electricitat, tot i que la gamma d'aquests avions seria limitada. Caldrà estar atents per veure com evolucionen aquestes tecnologies.
No comments:
Post a Comment