Thursday, May 14, 2020

don't feed the troll


Com a la majoria dels usuaris de Twitter, sovint m'ha arribat d'estar llegint un post o un fil interessant i veure desembarcar una sèrie d'imbècils que deixen en els seus missatges una desagradable càrrega d'odi i d'intolerància.

Passat el temps en què hi havia gent que intentava dialogar amb ells, hom va seguir amb la idea d'ignorar-los seguint la consigna: "Don't feed the Troll". No va ser suficient, van intensificar els missatges d'odi i van desembarcar amb un exèrcit de robots sovint carregats de tota mena de banderetes.

Fervent defensor de la llibertat d'expressió em vaig sentir molt malament el primer cop que vaig bloquejar-ne un. Després ja vaig seguir fent-ho sense cap sentiment de culpabilitat. Però vaig acabar amb el sentiment de què, més en bloquejava, més en sortien.

Finalment, vaig seguir un consell que, per ara, sembla funcionar:

Pots escollir les opcions que et semblin més adients. Per començar, jo he seleccionat silenciar les notificacions dels comptes que:
  • Utilitzen una foto de perfil predeterminada.
  • No han confirmat el seu correu electrònic.
  • No han confirmat el seu número de telèfon.
Segons el dia, també silencio aquells que utilitzen un nou compte. Naturalment, aquest filtre no elimina tots els imbècils de Twitter, així que segueixo fent ús del bloqueig selectiu d'usuaris.

Si, jo també conec la famosa frase de Noam Chomsky que diu que: Si no creiem en la llibertat d'expressió per a la gent que menyspreem, no creiem en ella per res. Però ell també deu saber que aquest raonament no va despertar mai un gran entusiasme entre els jueus que, com els seus pares, van haver de sortir per cames d'Ucraïna a principis del s. XX per emigrar als USA. O entre aquells que, no havent pogut emigrar, van acabar vestits amb un pijama de ratlles als camps d'exterminació.


No comments: