Tuesday, August 24, 2021

una nova vida per velles fotografies: sorpresa!



Fa uns dies, estava regirant velles fotografies que havia guardat la meva àvia, buscant algunes que fossin candidates a una restauració. Vaig trobar una que deu datar d'entre mitjans i finals dels anys 1920. Una imatge on surten el meu besavi i quatre dels seus deu fills, tres d'ells vestits de primera comunió: anys després anirien a lluitar amb les milícies anarquistes al front d'Aragó (1)! Podria intentar identificar els nins i la nina, però sense la meva àvia per confirmar-ho, francament no m'atreveixo a fer-ho.

Mentre estava rumiant quina seria la millor estratègia a seguir per a restaurar aquesta fotografia vaig pensar que, després de fer-ho, no estaria de més fer algun comentari sobre l'uniforme de la companyia de Tranvías de Barcelona que portava el meu besavi.

Segurament algú hauria recopilat en alguna pàgina els uniformes que al llarg del temps havien portat els treballadors de la companyia, i així podria identificar el del meu besavi i, qui sap si també podria identificar cronològicament la data de la fotografia.

El cas és que, quan vaig llençar a Google una recerca textual i per imatge, el primer resultat que vaig trobar em va deixar literalment fregit.
todocoleccion: Fotografia de un conductor del tranvia de barcelona en uniforme

Com el venedor@ de la foto diu que resideix a Múrcia, vaig pensar que es tractaria d'algun descendent d'un germà de la meva àvia que, a principis dels 1960, va marxar de Barcelona quan va trobar feina a Alacant. Si la memòria no em falla, va anar més tard a viure a la terra dels meus besavis, a Águilas (2).

Després d'haver-lo contactat, el venedor em va dir que era un col·leccionista. Tot i que em sembla que va penjar la fotografia fa deu anys i encara no ha reeixit a vendre-la, no li faré el lleig d'intentar restaurar la fotografia que guardava la meva àvia per no arruïnar-li el negoci.

De totes maneres, la seva està molt més ben conservada que la fotografia que va guardar la meva àvia. Com tinc una altra, més ben conservada, on el meu besavi també surt vestit amb l'uniforme de la companyia de Tranvías de Barcelona, probablement la restauraré un dia que trobi el temps de fer-ho


  1. Veure Una nova vida per velles fotografies, publicat en aquest blog el 19.08.2021 i Barcelona i la memòria històrica: La Sagrera, publicat en aquest blog el 28.07.2019
  2. Veure Venim del nord, tornem del sud (18), publicat en aquest blog el 02.02.2021 i l'article precedent.

No comments: