Thursday, January 16, 2014

fets i gent: andreas

M'he creuat amb un munt de personatges 'singulars' al llarg de la meva vida. Avui m'agradaria parlar-te d'un d'ells. Per aquelles coses de guardar més o menys l'anonimat, l'anomenaré Andreas. 

Professionalment, es tracta d'un trader excepcional que, amb els seus coneixements sobre la borsa de l'energia, fa guanyar cada any milions de francs a l'empresa on treballa. 

Les seves anàlisis, basades principalment en càlculs complexes, pero sobretot en una bona interpretació de noticies passades pel filtre del sentit comú, son solides i sense discussió. Els seus resultats anuals en son la prova.

Conec moltes persones que, en la seva situació, es creurien poc menys que déus. No és el cas d'Andreas. Més o menys de la meva edat, els seus cabells llargs, la seva barba, els seus t-shirt de bandes marginals de heavy metal o el pin amb l'estrella roja que porta a la seva motxilla, no son el look que hom pot esperar d'un dels traders més brillants que mai he conegut. Menys si afegim que les seves idees polítiques estan en fase amb aquest look.

M'agrada prendre un cafè de tant en tant amb ell: parlem de football, en particular quan el Barça o en Guardiola no han tingut una bona setmana (li agrada fer-me la punyeta al malparit!). També sobre mercats d'energia i noves tecnologies. (què vols? son temes que ens apassionen). A la fi però, sempre trobem un moment per parlar dels nostres fills. Divorciat i vivint sol des de fa anys, és una passada com li brilla la mirada quan parla del seu, que viu a Alemanya, per no parlar del seu net.

Tot i que, com diem per aquí, està un xic a l'oest, Andreas és un tio 'singular' que m'estimo molt i que estic content de haver conegut. Mentre escric aquestes línies estic pensant que tinc ganes de tornar a beure'm un cafè amb ell i reprendre la xerrada un altre cop, enllà on vulgui que la deixéssim la darrera vegada.

No comments: