Looking 4 - Les Secrets d'Ingénierie du Plus Long Tunnel Ferroviaire du Monde, YouTube, 18.11.2023 |
Avui m'agradaria compartir amb tu un vídeo molt interessant que he enllaçat des d'un canal YouTube creat per un geògraf francès: Looking 4 (1).
Un canal on els vídeos es presenten amb versions en francès, anglès, espanyol, alemany, portuguès i hindi.
Aquest vídeo ens parla del projecte colossal que va representar la construcció del túnel de base del Saint-Gothard (2).
Aquest vídeo ens parla del projecte colossal que va representar la construcció del túnel de base del Saint-Gothard (2).
Recorda d'activar els subtítols del vídeo si tens problemes de comprensió amb les llengües dels videos seleccionant la teva llengua de preferència.El trànsit per ferrocarril i carretera que travessa el massís del Gothard havia augmentat de manera exponencial des de 1980. Les carreteres i el ferrocarril havien arribat a la saturació del seu tràfic.
Amb l'objectiu de solucionar aquests problemes i aconseguir un sistema més ràpid per travessar els Alps, el poble suís va acceptar en un referèndum el 27.09.1992 el principi de la construcció de les Nouvelles transversales ferroviaires alpines (NLFA), que comprenia la construcció dels túnels de base de Lötschberg i del Gotthard (3). Pel que fa a aquest darrer, la construcció dels nous túnels es faria 600 m per sota del túnel ferroviari existent.
Vint-i-quatre anys més tard, en un referèndum el 28.02.2016, el poble suís també va acceptar la construcció d'un segon túnel a la carretera. Aquest permetria iniciar els treballs de modernització del túnel existent en una primera etapa, i augmentar la capacitat de la carretera a la finalització dels treballs.
Travessant el massís del Gothard el túnel de base del Saint-Gothard va apropar Suïssa i Itàlia amb una línia ferroviària d'alta velocitat i va reduir el trànsit de camions que travessa el nostre país, transferint una part del transport de mercaderies per carretera al ferrocarril.
Tanmateix, el mes de març del 2022, el parlament suís emetia una valoració crítica sobre el resultat de les transversals ferroviàries (5).
El parlament acabava dient que estaria obert a la participació de Suïssa en el finançament d'aquests treballs. Una pràctica a la qual hem acabat per acostumar als nostres veïns, fins i tot cobrint amb diners públics suïssos els costs de les línies de ferrocarril destinades al transport dels ciutadans d'ambdós països que treballen com a frontalers al nostre.
Si construir les transversals alpines va ser una bona idea, els socis per dur-la endavant han demostrat que transferir el transport de mercaderies dels camions al ferrocarril no està entre les seves prioritats.
Vint-i-quatre anys més tard, en un referèndum el 28.02.2016, el poble suís també va acceptar la construcció d'un segon túnel a la carretera. Aquest permetria iniciar els treballs de modernització del túnel existent en una primera etapa, i augmentar la capacitat de la carretera a la finalització dels treballs.
Office fédéral des transports - OFT: Alptransit und der internationale Eisenbahn-Güterverkehrskorridor Rhein - Alpen, YouTube, 12.05.2016 |
Travessant el massís del Gothard el túnel de base del Saint-Gothard va apropar Suïssa i Itàlia amb una línia ferroviària d'alta velocitat i va reduir el trànsit de camions que travessa el nostre país, transferint una part del transport de mercaderies per carretera al ferrocarril.
SwissRailvolution: la Croix fédérale de la mobilité au-delà de l’étape d’aménagement 2035, swissrailvolution.ch |
Tanmateix, el mes de març del 2022, el parlament suís emetia una valoració crítica sobre el resultat de les transversals ferroviàries (5).
Hi ha menys camions que travessen els Alps per carretera, però l'any passat, 860.000 camions van recórrer les carreteres suïsses. Tot i ser un terç menys dels que ho feien l'any 2000, l'objectiu dels 650.000 camions encara està lluny.La veritat és que ja feia temps que hom havia observat que l'esforç per transferir el tràfic de mercaderies de la carretera al ferrocarril no es trobava entre les prioritats dels nostres veïns.
A Alemanya i a França, l'accés a les transversals alpines segueix patint de colls d'ampolla a llurs territoris. Si al nord de Karlsruhe hi ha entre quatre i sis vies en direcció a Renània del Nord-Westfàlia i Rotterdam (NL), només hi ha dues vies entre Karlsruhe (D) i Basel (CH). Altrament, hi ha quatre vies que travessen Suïssa gràcies a la línies del Gotthard i del Lötschberg / Simplon. I cinc vies en direcció d'Itàlia per Chiasso, Domodossola i Luino (IT).El parlament suís demanava al govern federal iniciar contactes amb els governs de França i Alemanya per electrificar una línia de ferrocarril de 71 km situada a la riba esquerra del Rhin, entre Wœrth i Strasbourg (F), i modernitzar-la seguint els estàndards de les transversals alpines. Els treballs de renovació d'aquesta línia s'haurien d'acabar abans del 2030.
El parlament acabava dient que estaria obert a la participació de Suïssa en el finançament d'aquests treballs. Una pràctica a la qual hem acabat per acostumar als nostres veïns, fins i tot cobrint amb diners públics suïssos els costs de les línies de ferrocarril destinades al transport dels ciutadans d'ambdós països que treballen com a frontalers al nostre.
Si construir les transversals alpines va ser una bona idea, els socis per dur-la endavant han demostrat que transferir el transport de mercaderies dels camions al ferrocarril no està entre les seves prioritats.
- Looking 4: YouTube || Instagram || Twitter
- Wikipedia: Tunnel de base du Saint-Gothard [en] [fr] [es] [ca]
- Le peuple dit oui, RTS, 27.09.1992
- Les Suisses disent oui à un 2e tunnel au Gothard, 24 Heures, 28.02.2016
- Le transfert de la route au rail doit être amélioré, L'Assemblée fédérale — Le Parlement suisse, 17.03.2022
No comments:
Post a Comment