Friday, January 5, 2024

take on me

a-ha - Take On Me (Vidéo Officielle), YouTube, 06.01.2010


Take on Me (1) era un tema que, per dir-ho amb educació, no m'agradava. I la banda noruega que l'interpretava: a-ha (2), encara m'agradava menys. Era la dècada dels anys 1980 i tenia per aquesta banda i per aquest estil musical la mateixa al·lèrgia que em provocaven la majoria de bandes que passaven més temps a la perruqueria que als escenaris, consumint tones de laca propulsada pel clorofluorocarboni que va acabar creant el forat de la capa d'ozó (3). Segurament era un problema d'intolerància per la meva part vers les bandes de heavies o les dels gòtics, també els membres d'altres bandes com ara Margaret Thatcher, Beatriu d'Holanda o Sofia d'Espanya.

No recordo quin era el pub on vaig veure el segon vídeo de Take on Me, el de Steve Barron (4), però recordo que el vaig trobar original. No era el primer vídeo que feia Barron: en va fer altres força bons. També altres amb els que va fer el que va poder. Però, aquest vídeo en concret, malgrat la banda, el tema i la lletra, em va agradar.

Van passar 20 anys entre el llançament del vídeo de Steve Barron i el de YouTube. No recordo quan vaig tornar a veure'l a una còpia de baixa qualitat d'un vell vídeo VHS que es va publicar a YouTube. A poc a poc, hom va anar pujant versions més decents del vídeo original. Fins a arribar a la versió remasteritzada en 4K que la banda va pujar el 06.01.2020 i que avui m'agradaria compartir amb tu.


  1. Wikipedia: Take on Me [en] [fr] [es] [ca]
  2. Wikipedia: a-ha [en] [fr] [es] [ca]
  3. Wikipedia: Ozone depletion [en] [fr] [es] [ca]
  4. Wikipedia: Steve Barron [en] [fr] [es] [ca]

No comments: