UBS: Union Bank of Switzerland |
Confesso que mai no he entès la passió que alguns ciutadans tenen pels consells que els pugui donar el director de la sucursal d'un banc sobre què han de fer amb els seus diners. Sempre he cregut que, si l'home fos tant bo en finances, faria temps que hauria deixat de treballar a una sucursal de barri i s'estaria fent-se ric a Wall Street.
Bona part de la ciutadania segueix adreçant-se a aquests professionals i, a canvi, reben una informació confidencial recentment sortida de les pàgines d'economia de La Vanguardia i dels serveis d'estudis del banc, dedicats a fer resums del que llegeixen a bloomberg, financial times, forbes, ... però també de la reserva federal americana o el banc central europeu, que basen els seus anàlisis en el que han llegit dels serveis d'estudis dels bancs i de les publicacions abans mencionades. Més tard, els universitaris establiran brillants teories sobre tot aquest material. Cap d'ells però, no va saber preveure la crisi de les subprimes o la caiguda d'un 40% del barril de petroli. Però jo segueixo llegint-los perquè son gent que saben del que parlen!
Es en aquest context que, quan jo creia que l'UBS - Union Bank of Switzerland, un dels bancs més importants del món, aprendria dels seus errors del passat i es dedicaria a gestionar tranquil·lament el sentiment de seguretat que transmeten als seus clients el logo amb les claus de la caixa forta que va heretar després de la seva fusió amb la SBS, i la estabilitat política i econòmica del país que l'acull i que fa part del nom de la banca ...doncs no!
En un article publicat per bloomberg el passat 08.12.2014 llegia que:
En qualsevol cas, si després de llegir-lo, segueixes sense entendre res, o et demanes si aquest senyor i el consell d'administració del banc que representa s'han begut l'enteniment, sigues humil i recorda que tu no tens els seus coneixements en el món de la banca.
Això si, espera't a veure si un hacker programa un robot que pugui discutir amb el de la banca i treure-li allò que tu mai no hauries estat capaç de traure-li al director de la sucursal del teu barri. Decididament, hom no pot aturar el progrés.
Bona part de la ciutadania segueix adreçant-se a aquests professionals i, a canvi, reben una informació confidencial recentment sortida de les pàgines d'economia de La Vanguardia i dels serveis d'estudis del banc, dedicats a fer resums del que llegeixen a bloomberg, financial times, forbes, ... però també de la reserva federal americana o el banc central europeu, que basen els seus anàlisis en el que han llegit dels serveis d'estudis dels bancs i de les publicacions abans mencionades. Més tard, els universitaris establiran brillants teories sobre tot aquest material. Cap d'ells però, no va saber preveure la crisi de les subprimes o la caiguda d'un 40% del barril de petroli. Però jo segueixo llegint-los perquè son gent que saben del que parlen!
Es en aquest context que, quan jo creia que l'UBS - Union Bank of Switzerland, un dels bancs més importants del món, aprendria dels seus errors del passat i es dedicaria a gestionar tranquil·lament el sentiment de seguretat que transmeten als seus clients el logo amb les claus de la caixa forta que va heretar després de la seva fusió amb la SBS, i la estabilitat política i econòmica del país que l'acull i que fa part del nom de la banca ...doncs no!
En un article publicat per bloomberg el passat 08.12.2014 llegia que:
UBS davant l'amenaça de la competència de Google i Amazon, utilitzarà aplicacions basades en la intel·ligència artificial desenvolupades per una empresa de Singapur per l'assessorament personalitzat dels millors clients del banc.Si encara no has entès la lògica, el director d'operacions de gestió de patrimoni i responsable d'aquesta iniciativa l'explica així:
La banca és una de les indústries més elementals a l'hora de la digitalització. EBay, Amazon - tot és cada vegada més digital. La qüestió és com traduïm això en una experiència similar per als nostres clients.No seguiré amb l'article (1), perquè passa d'una bajanada a la següent massa ràpidament i sé que el metge va recomanar-te que no t'exposessis a situacions d'estrès que no poguessis controlar.
En qualsevol cas, si després de llegir-lo, segueixes sense entendre res, o et demanes si aquest senyor i el consell d'administració del banc que representa s'han begut l'enteniment, sigues humil i recorda que tu no tens els seus coneixements en el món de la banca.
Això si, espera't a veure si un hacker programa un robot que pugui discutir amb el de la banca i treure-li allò que tu mai no hauries estat capaç de traure-li al director de la sucursal del teu barri. Decididament, hom no pot aturar el progrés.
(1) Jeffrey Vögeli: UBS Turns to Artificial Intelligence to Advise Clients, bloomberg, 08.12.2014
No comments:
Post a Comment