Tuesday, January 20, 2015

some suggestions to manage your library (5)

En un article precedent et deia que una de les coses que menys m'agradaven de goodreads era el fet que fos propietat d'amazon i les conseqüències que, en termes d'impacte publicitari, podien esperar-se d'aquest fet. 

Però pots fer una cosa per transformar el que podria ser un problema en un avantatge: fer que el robot de goodreads, que té per missió analitzar el teu perfil de lector per vendre't altres llibres del catàleg d'amazon, treballi per a tu.

Com fer-ho? Si, com en el meu cas, estàs interessat per conèixer tot el que es publica a nivell d'un centre d'interès professional, quanta gent ha llegit un llibre, com l'ha valorat i quins comentaris ha deixat, és qüestió de no tenir a la biblioteca del teu compte goodreads res d'altre que els llibres que més t'han interessat professionalment. El robot crearà un perfil de tu com a lector basant-se en aquestes informacions i et proposarà a la pàgina d'acollida, cada cop que't connectis, quins son els llibres de més actualitat i més ben puntuats ... al catàleg de venda de llibres més important del món: amazon.

Jo ho he fet i estic molt content del resultat. Just un consell lligat a una anècdota. Recorda que el robot també té com a missió identificar quins son els teus amics o la penya que està en un grup al que t'hagis inscrit per interessar-te sobre el que estan llegint.

El fet que jo no tingui ni amics ni estigui a cap grup de goodreads no és un problema perquè el robot hagi decidit trobar-me'ls. Per exemple, un dia vaig cometre l'error de visitar el perfil d'una senyora amb nom espanyol que moderava un grup de lectors francòfons. Craso error! Car el robot ha interpretat que m'interesso pel que llegeix aquesta senyora i, cada cop que'm connecto, m'informa del que està llegint i del que te ganes de llegir. I com la senyora sembla utilitzar un Kindle, també de si li falta molt per acabar-se el llibre que està llegint actualment. Maleïts robots i la mare que els va programar! ;D

No comments: