Thursday, March 14, 2019

los suaves - una ciudad llamada perdición

Una ciudad llamada perdición - Los suaves - Gira de los 1000 conciertos, Youtube, 06.12.2014

No havia sentit parlar mai d'ells. Així que quan en Hands em va passar l'àlbum que van traure el 1984, vaig descobrir una banda genial: Los Suaves. Tan genial que no vaig escoltar res d'altre durant molts dies. Si hagués de destacar dos temes, crec recordar que els que més escoltava eren Una ciudad llamada perdición i Peligrosa María. Ja més tard, també em van agradar la tira aquests altres: Esta Vida Me Va a Matar, Si pudiera, Ese Día Piensa en Mí, Burro Cansado Blues, ...

Els anys van passar i ... imagina't la sorpresa que vaig tenir quan, per pura casualitat, vaig descobrir que havien penjat La Gira de los 1000 conciertos a Youtube, amb un Yosi que, amb 65 anys!, (ara en té 71) aguantava més que dignament (bé, a Peligrosa María ja no anava massa fi, imagino que a causa dels Ducados que no parava de fumar). 

A part de la veu de sempre (quan no està perjudicat a causa dels Ducados), més petit, però potser amb més cabell del que portava de més jove, em va sorprendre quan vaig llegir a Wikipedia que, quan Yosi va entrar a la banda era ... policia nacional !!!  Gran admirador de la sensibilitat brutal de les seves lletres, vaig renovar d'un grau la meva confiança en la humanitat.

5 comments:

Israel Hands said...

Molt grans Els Suaves (de qualitat i d' edat XD).Hi havia rumors sobre el passat de'n Yosi,ja als 80's,que si era de la poli,que si de narcòtics.En fi,gràcies per recordar-los.

Roy Batty said...

Gràcies a tu per fer-me'ls descobrir fa la tira d'anys!

Roy Batty said...

Una pregunta adreçada a l'antiga penya de l'UAB. El tio de la bateria, no us recorda a algú?

Israel Hands said...

Home,si li poses unes ulleres de pasta,jo el confondria amb el gran Ed Bow.

Roy Batty said...

Yosi de Los Suaves reaparece en Vallecas tras años retirado por su aparatosa caída, 20minutos, 27.04.2019