Thursday, May 16, 2019

contratiempo (the invisible guest)

Recent Cinema from Spain - Contratiempo (The invisible Guest), Youtube, 03.11.2017

Uns estudiants de Lluïsa van comentar-li que havien vist feia poc a Netflix un film espanyol del 2017 que els va agradar moltíssim: Contratiempo (1). Segurament ja l'hauràs vist. Però si no és el cas, et recomano veure'l, car feia molt de temps que no veia un film tan interessant i addictiu.

Ja era tard quan el vaig veure dissabte a la nit. Es per això que em vaig dir que potser no fos tan bo. I vaig fer el que sempre faig en aquests casos: llegir que en deia el crític d'El País (2). La seva demolició del film em va confirmar que era més que interessant.

D'acord què, pel que fa al càsting ... en fi, Mario Casas no és sant de la meva devoció i el trobo un xic anestesiant, com si diguéssim. Però d'aquí a carregar-se el guió del film com fa el crític d'El País, hi ha un llarg camí que no tinc ganes de recórrer. Tampoc crec que tinguin ganes de fer-ho els centenars de milers d'espectadors que han adorat el film arreu del món.

També he d'afegir que si et passes per Rotten Tomatoes (3) veuràs que, a diferència de la valoració del públic, no hi ha un consens en la valoració del film entre els crítics. Però si et mires les crítiques més demolidores, les trobaràs entre els crítics espanyols que, com ja fa temps que ens coneixem, espero que critiquessin el film i no altres coses. Probablement, tu ja m'entens.

Tu decideixes. Si encara no l'has vist, et proposo de veure'l i fer-me 5 cts. dient-me que t'ha semblat.


  1. Contratiempo: Wikipedia [en] [fr] [es],  Netflix (english: The Invisible Guest; french: L'accusé; german: Der Unsichtbare Gast)
  2. Javier Ocaña: La ilógica del espectáculo, El País, 05.01.2017
  3. Rotten Tomatoes: The Invisible Guest (Contratiempo)

No comments: