Monday, May 6, 2019

no et perdis els geolodies d'enguany!

The Big Bang Theory: "Geology isn't a real science", Youtube, 23.09.2011

Geolodia (1) és una iniciativa de divulgació de la geologia gràcies a l'organització de sortides geològiques de camp que es realitzen anualment durant el primer o el segon cap de setmana del mes de maig arreu del territori peninsular.

Aquestes sortides són gratuïtes, obertes a tots els públics i guiades per geòlegs que han estat entrenats durant mesos per psicòlegs professionals, a fi de poder respondre amb amabilitat a qualsevol comentari relacionat amb el sketch del vídeo que obre aquest article o a qualsevol altre comentari sobre la visió creacionista de la desaparició dels dinosaures ...

Els Geolodies tenen lloc en entorns de gran interès geològic i tenen com a objectiu apropar a la societat la geologia i la professió del geòleg. Hom intenta així esborrar la pèssima imatge que han deixat entre la societat el sketch del vídeo que obre aquest article, però també un documental de la BBC, on un pres polític d'una dictadura dels anys 1970's explicava com els torturadors de la CIA l'obligaven a escoltar integralment la lectura d'un article sobre la Biofacies de foraminíferos planctónicos (2) i altres tesis doctorals que prefereixo no mencionar en aquest article.

Ara seriosament, el Geolodia d'enguany tindrà lloc els propers 11 i 12 de maig i pots anar a la pàgina web (cf. 1) per inscriure't al que més ganes tinguis d'anar. T'ho recomano!

Personalment, m'ha fet molta gràcia veure que, a Barcelona, organitzen una sortida a El Figaró-Cingles de Bertí (3). M'ha recordat una sortida genial que vaig fer al mateix lloc ja fa molts anys amb en Manel de Miró. Com èrem molts estudiants en pràctiques, en Manel ens va dividir en dos grups i jo vaig caure al que estava dirigit per una altra professora, na Montserrat Domingo. Jo no la coneixia de res i, a un moment donat, vaig dir-li a en Manel que em semblava una veritable brasa. Més tard vaig assabentar-me que era la seva dona. La prova que estava equivocat és que no m'ho va tenir en compte i ser ella qui va interpretar al piano la marxa nupcial el dia del nostre casament!


  1. Geolodia: Home page
  2. Montserrat Domingo y Manuel de Miró Orell: Biofacies de foraminíferos planctónicos, Acta Geológica Hispánica, Instituto Nacional de Geologia (CSIC), Año VII, n°4, Julio-Agosto 1972
  3. Geolodia 2019: Barcelona - El Figaró – Cingles de Bertí: un recorregut pels temps geològics

No comments: